حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر صحت و سلامت تولیدات خمیرمرغ، گفت: در خصوص معیارهای میکروبی و شیمیایی بین سازمان دامپزشکی، سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد اختلاف نظر وجود دارد که در آینده نزدیک رفع می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر مهدی خلج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص نگرانی های موجود درباره کیفیت خمیرمرغ مصرفی برای تولید سوسیس و کالباس، گفت: درهمه دنیا اعم از کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی خمیرمرغ به عنوان محصولی بهداشتی تعریف شده و لذا مصرف می شود، در کشور ما نیز خمیر مرغ از مرغ پایان دوره‌، پس از اتمام دوران رشد در کشتارگاه های صنعتی گوشت طیور تحت نظارت کارشناسان بهداشتی سازمان دامپزشکی، استحصال و پس از خارج کردن امحاء و احشای آن، تهیه، تولید و بسته بندی می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با یادآوری اینکه خمیر مرغ برای مصرف انسانی مناسب است، تصریح کرد: ماده اولیه خمیر مرغ از مرغ تخم‌مرغ گذار است، این ماده یا به صورت گوشت مرغی به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار می‌گیرد و یا به خمیر مرغ تبدیل می‌شود.
وی افزود: در خصوص این فرآورده گوشتی وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و سازمان دامپزشکی برای تبدیل به خمیر مرغ به توافق رسیده‌اند، اما در خصوص آیین کار و برخی معیارهای میکروبی و شیمیایی اختلاف نظر وجود دارد که در جلسات آتی، مورد نظر قرار خواهد گرفت.
دکتر خلج یادآور شد: مصوبات و اقدامات سازمان دامپزشکی بر اساس معیارهای جهانی علمی و مرتبط با آنهاست، آنچه اعلام می‌شود دارای پایه اصولی و بهداشتی است لذا خمیر مرغ بخشی از تولیدات و محصولات طیور است که باید مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی به لحاظ قانونی موظف به تشخیص اصول بهداشتی خمیر مرغ است، گفت: سازمان دامپزشکی به دنبال ایجاد تفاهم و حل مشکلات مردم است، در این مدت و تا سر رسید تفاهم نهایی تولیدات خمیرمرغ برای فرآورده‌هایی چون سوسیس و کالباس استفاده می‌شود و کار متوقف نشده ولی چون حجم تولید بیش از اسکلت مرغ گوشت گیری شده است لذا  خمیرمرغ راه میان بری است که استفاده را تسهیل و تسریع می کند.
وی گفت: افزایش کیفیت و سلامت فراورده های گوشتی حرارتی زیرنظر مسئولیت سازمان غذا و دارو است و سازمان دامپزشکی تنها در ارائه مواد اولیه که ریشه پروتئینی حیوانی دارد موظف به نظارت و بررسی است، در واقع با توجه به گزارش سازمان های نظارتی سازمان دامپزشکی هیچ مشکلی در فرآورده های گوشتی و مرغی وجود ندارد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، یادآور شد: اینکه گفته می شود از گوشت های فاسد و یا حیوانات غیرمجاز در سوسیس و کالباس استفاده می شود تنها یک بحث انحرافی است چراکه از گوشت حیواناتی که خارج از اصول علمی و تحت نظارت است استفاده نمی شود.
تعداد بازدید : 1895 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید