حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

نشست خبری رییس سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت هفته دامپزشکی

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور شنبه 11/07/94 در نشست خبری که به مناسبت هفته دامپزشکی برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت مسلمانان در مراسم حج امسال،  هفته دامپزشکی را به کلیه دست اندرکارانی که در این حوزه اعم از بخش دولتی، تشکلهای خصوصی و مراکز پژوهشی ، تحقیقاتی و ... برای حفظ بهداشت دام  و سلامت غذایی جامعه تلاش می کنند گرامی داشت.

دکتر خلج در خصوص بیماری تب برفکی اظهار کرد: این بیماری در عرصه اقتصاد دامپروری مهمترین بیماری واگیر میباشد که خسارت بسیار زیادی را به دامداران وارد می‌کند.

وی افزود: در 6 ماهه ابتدای سال 94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته این بیماری 65 درصد کاهش یافته است.

دکتر خلج تصریح کرد: با اقدامات سازمان دامپزشکی کشور از هزار و 501 کانون بیماری تب برفکی در 6 ماهه اول سال گذشته این بیماری به 522 کانون در 6 ماهه ابتدای امسال رسیده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: این بیماری معمولا در گاوداری های صنعتی شیری بیشتر مورد توجه و گزارش قرار میگیرد، اما امسال فقط 21 گاوداری شیری در معرض ابتلا به این بیماری قرار گرفت.

وی مدیریت و واکسیناسیون به موقع توسط همکاران در سازمان دامپزشکی را یکی از عوامل موثر در مبارزه با این بیماری عنوان کرد و همچنین ممانعت از ورود دام زنده از کشورهای آسیای میانه و قرنطینه دامهای وارد شده از مرزهای شرقی کشور در استان سیستان و بلوچستان را عامل دیگر در کاهش بیماری تب برفکی دانست.

وی در مورد منابع واکسن تب برفکی تصریح کرد: امروز موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اعلام آمادگی خود را در خصوص تامین نیاز واکسن سازمان دامپزشکی کشور با کیفیت مطلوب اعلام داشت.

دکتر خلج تصریح کرد: همچنین طبق اطلاعات اخذ شده دو شرکت غیر دولتی قرار است تولید واکسن تب برفکی را انجام دهند که یکی از این شرکت‌ها قراردادی را با موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی منعقد کرده و براساس آن قرار است تا 12 نفر از کارشناسان تولید واکسن این موسسه با موسسه تولید واکسن بخش خصوصی در شهر مهاباد همکاری کنند و با اقداماتی این بخش غیر دولتی 100 میلیون دز واکسن تب برفکی سالانه تولید می شود.

وی بیان داشت: قراردادی که موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی با موسسه خصوصی تولید واکسن منعقد کرده در راستای خصوصی سازی تولید و در اختیار گذاشتن تواناییهای بخش دولتی به بخش خصوصی است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه این نشست با اشاره به این مطلب که سال 2015 جهان به لحاظ تعدد سروتیپهای آنفولانزای فوق حاد پرندگان در یک شرایط ناآرام قرار خواهد داشت گفت: کشورهای مختلفی در سطح دنیا در حال حاضر درگیر ویروس آنفولانزای پرندگان هستند بنابراین با توجه به قرارگرفتن در فصل سرما ما باید تمام نکات ایمنی در خصوص پیشگیری از ابتلا واحدهای صنعتی و غیر صنعتی را رعایت کنیم.

وی با بیان  اینکه پس از شیوع آنفولانزا در بین جمعیت بومی پرندگان برخی استان‌های کشور اقدامات خوبی برای کنترل این بیماری انجام شد تصریح کرد: 20 ایالت در کشور امریکا درگیر بیماری شد که منجر به خسارتی حدود 3/3 میلیارد دلار به علت بیماری آنفلوآنزای پرندگان شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با آنفولانزای پرندگان انجام شود و اجازه ندهیم در کشور دوباره با این بیماری مواجه شویم.

وی تاکید کرد: از امروز برنامه پایش در 320 روستا و 1300 واحد پرورش صنعتی طیور آغاز می‌شود که در این پایش از 19 هزار مورد نمونه برداری می‌شود و وضعیت ویروس را در آزمایشگاه‌ها براساس این نمونه‌ها مورد پایش قرار می‌دهیم و بر اساس نتایج، ارزیابی و برنامه ریزی انجام می دهیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به عرضه کنندگان پرندگان زینتی و دارندگان واحدهای صنعتی طیور تصریح کرد: این افراد باید در صورت مشاهده هر تلفات غیر عادی مراتب را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی و ادارات کل دامپزشکی استانها گزارش دهند تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

در ادامه نشست امروز رئیس سازمان دامپزشکی در مورد کمپین نخریدن مرغ تصریح کرد: کسانی که این مباحث را مطرح می‌کنند باید از دلایل علمی به وجود هورمون در مرغ رسیده باشند و اگر هم به این موضوع از طریق علمی نرسیده‌اند باید نظر دستگاه های مسئول صلاحیت دار را بپذیرند.

وی با بیان اینکه هورمون رشد معمولا ماهیت پروتئینی دارد و اگر توسط مرغ خورده شود در دستگاه گوارش تجزیه و به متابولیت‌های دیگر تبدیل می شود اثری نخواهد داشت تصریح کرد: اگر هم هورمون تزریق شود باید به کرات این کار انجام گیرد که به دلیل تعداد بالای طیور در واحدهای صنعتی توجیه اقتصادی و عملی ندارد و امکان پذیر نیست.

دکتر مهدی خلج بیان داشت: بسیاری از محققین و کارشناسان اعلام کرده‌اند که گیرنده هورمون رشد اساساً‌در عضلات سینه مرغ وجود ندارد. همچنین براساس آزمایشات سازمان دامپزشکی کشور از واحدهای تولیدی، مصرف هورمون به اثبات نرسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین سازمان دامپزشکی کشور تاکنون اجازه ورود هورمون را به داخل کشور نداده است.

خلج با اشاره به وضعیت تولید مرغ در 90 سال پیش اظهار داشت: در آن زمان دوره پرورش مرغ 100 روز بود و با 7/4 کیلوگرم دان یک کیلوگرم وزن می گرفت، ولی امروزه بر اساس اصلاح نژاد، بهبود تغذیه و رعایت موازین بهداشتی در پرورش، مبارزه با بیماریها و روشهای پرورش نوین در ظرف کمتر از 35 روز به ازاء هر 1.7 کیلوگرم دان یک کیلوگرم وزن مرغ اضافه می‌شود و مرغ در کمتر از 5 هفته به یک وزن منطقی می‌رسد.

نشست خبری رییس سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت هفته دامپزشکی

نشست خبری رییس سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت هفته دامپزشکی

نشست خبری رییس سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت هفته دامپزشکی

تعداد بازدید : 2480 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید