حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در اردبیل : سازمان دامپزشکی کشور به طور شبانه روزی بیماریهای مختلف دامی را رصد می کند

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در سفر دو روزه خود به اردبیل با حضور در جلسه شورای اداری استان گفت : این سازمان به طور شبانه روزی بیماریهای مختلف دامی را رصد می کند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل ؛ دکتر جاویدی اظهار داشت: با مدیریت اعمال شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور و استانها و برخورد مناسب و به موقع براساس فصل شیوع با کانونهای بیماری در 5 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 55% کاهش کانون بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (PPR) در کشور را شاهد هستیم و این در حالیست که در بیماری VHS آبزیان نیز 64 % کاهش کانون بیماری در کشور داریم و این در سایه زحمات و تلاشهای شبانه روزی دامپزشکی کشورو کلیه دست اندرکاران اجرایی که صادقانه  در خدمت به محرومترین اقشار جامعه تمام مساعی خود را به کار بسته اند ، میسر شده است .
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ،برنامه هدفمند واکسیناسیون و جلوگیری از مصرف بی رویه واکسن ها، اقدامهای قرنطینه ای و امنیت زیستی و مدیریت مناسب  درکانون بیماریهای  دامی و جلوگیری از تردد بی رویه دام در کشور ، از جمله دراستانهای مرزی را از مهمترین سیاست های سازمان دامپزشکی کشور در کاهش بیماریهای دامی عنوان کرد.
این مقام مسئول در سازمان دامپزشکی کشور به اهمیت پیشگیری از بیماری تب برفکی به دلیل شرایط خاص تاکید کرد و جابجایی کنترل نشده دام در فصول و سنوات خاص به دلایل گوناگون را مهمترین چالش در کنترل بیماری تب برفکی در کشور دانست و افزود در دوسال گذشته مدیریت صحیح کانونها، پوشش کامل مناطق ونواحی پرخطر ، مایه کوبی دامها در واحدهای صنعتی ، برنامه ریزی سالانه موثر و نظارت بر اجرای دقیق ، مدیریت در تردد و نقل و انتقال دام از عوامل کاهنده موارد بروز بیماری بوده است .
دکتر جاویدی در حوزه بیماریهای مشترک خاطر نشان کرد : توفیق سازمان دامپزشکی کشور طی دوسال گذشته ، هم در زمینه کنترل و به حداقل رساندن مخاطرات بیماریهای مشترک و هم در زمینه بهداشت عمومی قابل توجه بوده است وی تامین بخش زیادی از اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارات دامهای معدوم شده در راستای کنترل بیماریهای سل و بروسلوز ، افزایش سطح پوشش عملیات واکسیناسیون علیه بروسلوز در جمعیت دامی ،  اعمال مدیریت در استفاده بهینه از واکسن های محدود موجود، حذف سریع موارد مثبت و مشکوک همراه با جبران خسارتهای دامهای معدوم شده و توسعه عملیات خونگیری در واحدهای دامداری ، افزایش سطح پوشش عملیات توبرکولیناسیون به منظور کاهش موارد راکتور سلی را از مهمترین فرآیندهای انجام گرفته در این حوزه عنوان کرد.
دکتر جاویدی در عین حال با توجه به شروع فصل سرما و تغییر شرایط آب و هوائی و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد با تأکید بر اهمیت مبارزه با این بیماری توصیه های جدی در خصوص اجرای اقدامات پیشگیری و کنترل این بیماری داشت.
دکتر جاویدی با تأکید بر اینکه امروز دیدگاه به سازمان دامپزشکی کشور کاملاً متحول و دگرگون شده است افزود : بیش از یک میلیارد جوجه ریزی سالانه در کشور ، تولید بیش از 2 میلیون تن مرغ ، یک میلیون تن تخم مرغ و وجود مزارع متعدد پرورش مرغ مادر ، تخمگذار، گوشتی و دامپروریهای متعدد گوشتی و شیری در کشور و .... نیازمند خدمات دامپزشکی است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور بر استفاده بهینه از ظرفیت بخش غیر دولتـی دامپـزشکی تأکید کرد و گفت: واگذاری امور به بخش غیر دولتی دامپزشکی ، کاهش هزینه های بخش دولتی و اعمال هر چه بهتر وظایف نظارتی دامپزشکی کشور را در پی دارد.
وی با یادآوری اینکه بایستی از تمام این ظرفیت استفاده نمود افزود راهی به غیر از این وجود نخواهد داشت بنابراین تا آنجائیکه ممکن است بایستی کارها را به بخش غیر دولتی واگذار کرد.
این مقام مسئول دامپزشکی ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیم آب و هوائی با بیماریهای نوپدید و بازپدید مواجه خواهیم شد که بخش دولتی بایستی آنها را رصد نماید.
وی خاطر نشان کرد: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO ) از میان بیش از 1700 عامل بیماریزای شناخته شده حدود نیمی از عوامل از حیوانات به انسان منتقل می شود و از میان بیماریهای نوپدید شناخته شده در انسان بیش از 70 درصد از حیوانات به انسان منتقل می شود. ضمن اینکه درصد بالایی از عوامل بیماریزائی که به طور بالقوه می تواند با اهداف بیوتروریستی استفاده شود منشاء حیوانی دارد.
بنابراین نگاه به سازمان دامپزشکی متفاوت از سالهای گذشته است.
دکتر جاویدی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی نیز خاطر نشان کرد‌: سازمان دامپزشکی کشور به اقداماتی از جمله تدوین و ابلاغ استانداردها ، ضوابط بهداشتی قرنطینه ای و ایمنی زیستی ، نظارت و پیگیری اعمال ضوابط بهداشتی ـ قرنطینه ای تدوین برنامه های راهبردی ، کنترل بقایای دارو ـ هورمون ـ فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در فرآورده های دامی ، سیاست گذاری ـ برنامه ریزی ـ تدوین برنامه راهبردی مدیریت بحران ، واکنش سریع و پیگری استقرار سیستم مدیریت بحران برای مقابله با مخاطرات بهداشت دام ، سلامت خوراک دام و فرآورده های دامی در سطح ملی پرداخته است.
تعداد بازدید : 1913 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید