حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

مدیرکل دفتر نظارت بربهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: استفاده گوشت بوفالو هندی وارداتی در سبد خانوار به عنوان گوشت چرخ کرده یا سایر فرآورده های خام دامی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

به گزارش ایرنا، دکتر عباس عباسی مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور ، دستورالعمل‌های بهداشتی تولید گوشت بوفالو داخلی را با گوشت بوفالو وارداتی متفاوت دانست و افزود: استفاده از گوشت بوفالو تولید داخل به خاطر آنکه دارای استاندارد بالایی است، در سبد خانوار ممنوعیتی ندارد، اما استفاده از نوع هندی آن خلاف قانون است. البته بهره‌گیری از این نوع گوشت در تمام دنیا در سبد خانوار مرسوم است.
وی اظهار داشت: براساس ضوابط و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، مجوز واردات گوشت بوفالو هندی تنها برای مصارف صنعتی و مواد غذایی حرارت دیده همچون سوسیس، کالباس و همبرگر صادر می‌شود و به هیچ عنوان واردکنندگان نباید این گوشت را وارد چرخه مصرف خانگی همچون گوشت چرخ کرده کنند.
عباسی گفت: هرگونه استفاده گوشت بوفالو وارداتی خارج از فرایند صنایع غذایی و شبکه نظارتی سازمان دامپزشکی کشور ممنوع است.
به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی گفت: گوشت بوفالو وارداتی قبل از فرآوری (فرآورده خام دامی)تحت نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و در حین فرآوری تحت نظارت ناظرین بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کارخانجات قرار دارد.
وی تاکید کرد: تاکنون سازمان دامپزشکی کشور مجوزی برای مصرف گوشت وارداتی بوفالو هندی در سبد خانوار همچون گوشت چرخ کرده و رستوران‌ها برای واردکنندگان صادر نکرده است.
عباسی گفت: طبق نمونه‌برداری‌های ناظرین بهداشتی سازمان دامپزشکی در سراسر کشور، برخی گوشت‌های چرخ کرده مشکوک به وجود گوشت بوفالو وارداتی هندی به صورت رندم مورد آزمایش قرار گرفته و در بازار و انبارها شناسایی و جمع‌آوری و از چرخه مصرف خارج شده و با متخلفان از طریق مجاری قانونی برخورد شده است.
وی ادامه داد: شناسایی گوشت گاو، گاومیش و سایر گوشت‌های خام دامی در گوشت چرخ کرده برای سازمان دامپزشکی کشور آسان است، بنابراین مشکلی در شناسایی گوشت بوفالو وارداتی هندی در گوشت چرخ کرده نداریم.
مدیرکل دفتر نظارت بربهداشت عمومی سازمان دامپزشکی تصریح کرد: گوشت وارداتی دارای یک‌سری الزامات بهداشتی است که باید طبق ضوابط و مسایل بهداشتی و قرنطینه‌ای داخلی ما تطبیق داده شود؛ به طوری که وقتی محصولی وارد می‌شود، الزاماتی را برای واردکنندگان تبیین می‌کنیم که این الزامات بایستی رعایت شود.
عباسی اضافه کرد: از آنجا که شرایط بهداشتی کشورهای دیگر با شرایط بهداشتی کشور ما متفاوت است، برنامه‌های ملی داخلی ما براساس ضوابط خود کشور تعیین می‌شود و در خصوص واردات یک ضوابط سخت‌گیرانه‌تری را اعمال می‌کنیم.
عباسی گفت: سال گذشته قریب به 32 هزار راس بوفالو با نظارت سازمان دامپزشکی کشور کشتار و وارد زنجیره مصرف خانوار شد و هیچ ممنوعیتی در مصرف گوشت بوفالو تولید داخل نداریم.
مدیرکل دفتر نظارت بربهداشت عمومی سازمان دامپزشکی افزود: طبق ضوابط و قوانین سازمان دامپزشکی کشور، گوشت بوفالو هندی وارداتی با وجود داشتن استاندارد اما از ممنوعیت مصرف در سبد خانوار کشور ما برخوردار است.
وی با بیان آنکه قرار است امسال 4800 تن گوشت بوفالو از هند وارد شود، گفت: طی چهار سال گذشته به طور تقریبی حدود 113 تا 114 هزار تن بوفالو داخلی تحت نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور کشتار و وارد چرخه مصرف شده است.
عباسی میزان مصرف گوشت بوفالو را سالانه برای خانوار 6 هزار تن و برای بخش صنعتی حدود 80 هزار تن عنوان کرد و افزود: هر ساله گوشت بوفالو تولید داخلی در سبد خانوار و گوشت وارداتی در مواد غذایی صنعتی حرارت دیده به کار گرفته می‌شود.

 

تعداد بازدید : 2247 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید