حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به ضرورت آموزش تولیدکنندگان مواد غذایی به عنوان شرط اساسی تولید گفت: در واحدهای مختلف دامداری، کشتارگاه و مراکز بسته بندی و... بودم و دیده ام که تاریخ درج تولید با آنچه باید باشد متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر مهدی خلج امروز - سه‌شنبه - در همایش غذای سالم به مفهوم عمر ماندگاری مواد غذایی اشاره و اظهار کرد: عمر ماندگاری مدت زمانی است که یک ماده غذایی را بتوان در شرایط مناسب نگه داشت؛ به طوری که کیفیت تغذیه‌ای و بهداشتی آن را بتوان حفظ کرد و اولین نکته همین است که تولید و فرآوری موادغذایی باید در شرایط مناسب صورت گیرد.

دکتر خلج ضمن پراهمیت خواندن درج تاریخ گفت: در واحدهای مختلف دامداری، کشتارگاه و مرکز بسته بندی و... بودم و دیده ام که تاریخ درج تولید با آنچه باید باشد متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و دستگاه های حاکمیتی همه باید نقش های خود را دراین مورد تعریف کنند، گفت: آشنایی مصرف کنندگان با مسئله درج تاریخ تولید به صورت تدریجی است. اگر دستگاه های ذی ربط ما، صدا و سیمای ما روی اهمیت و افزایش آگاهی مردم کار کنند و این موضوع به مطالبه مردم و به فرهنگ عمومی تبدیل شود، تولید کنندگان و دستگاه های نظارتی را وادار می کند با دقت بیش تر به این موضوع بپردازند.

خلج با بیان اینکه تولید کنندگان بیشترین مسئولیت را در حوزه درج زمان تولید و انقضا و ترکیب مواد به عهده دارند، گفت: وقتی عمر ماندگاری تعیین می شود و تولیدکنندگان باید به این فکر کنند که چه باید بکنند تا عمر ماندگاری مواد غذایی تولیدی را افزایش دهند. درحالیکه تولیدکنندگان دنبال این هستند که با دیپلماسی و چانه زنی های سیاسی بتوانند عمر ماندگاری ماده غذایی را افزایش بدهند.

وی با تاکید به ضرورت مطالعه مستمر در مورد درج تاریخ تولید موادغذایی و ارتباط تولید کنندگان با دانشگاهیان افزود: تولید کنندگان مواد غذایی با دانشگاهیان ارتباطی ندارند که آنها مطالعه مستمر و مستند بکنند که آیا تاریخ تولید درج شده روی لیبل مطلوبیت کافی را دارد یا خیر.

خلج با اشاره به ضرورت نظارت دستگاه های حاکمیتی روی مطلوبیت تاریخ مندرج تولید مواد غذایی گفت: در سال 1382 در سازمان دامپزشکی کشور با مطالعه روی مستندات که در کشورهای معتبر وجود داشت و تحقیقات داخل کشور که به آن اضافه شد به صورت کتابچه عمر ماندگاری برای همه فرآورده ها مورد لحاظ قرار گرفت.

رییس سازمان دامپزشکی با اشاره به ضرورت آموزش تولید کنندگان مواد غذایی به عنوان شرط اساسی تولید اظهار کرد: اگر بخواهیم یک ماده غذایی عمر ماندگار بیشتر داشته باشد باید تلاش کنیم تولید کنندگان را با شرایط تولید و مکانیسم هایی که محصول را دچار مشکل می کند آشنا سازیم که این شرایط باعث می شود این ماده غذایی عمر ماندگاری بیشتر داشته باشد.

 

تعداد بازدید : 2062 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید