حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

رئیس سازمان نظام دامپزشکی از پذیرش بی رویه دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی دامپزشکی توسط واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی انتقاد کرد و این موضوع را یکی از مشکلات پیش رو بخش دامپزشکی خواند.

محمدرضا صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دارای امکانات و شرایط لازم برای پذیرش دانشجو مطابق قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی باید از ظرفیت های پذیرش اعلام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی و بخش کشاورزی وزارت علوم و مراکز آموزش عالی تبعیت کنند.

وی افزود: اخیرا دانشگاه آزاد در 34 واحد دانشگاهی که بدون رعایت استانداردهای فنی و نیاز سنجی واقعی و بدون اینکه نظر مسئولان جهاد کشاورزی در این زمینه اخذ شود اقدام به اعلام پذیرش بیش از 500 نفر در دوره دکترای تخصصی دامپزشکی کرده است.

وی ادامه داد: در حالی که به موجب قانون مجموعه های دانشگاهی مکلف هستند دستورالعمل های پذیرش دانشجو در زیرشاخه های وزارت جهاد کشاورزی را رعایت کنند و جالب اینکه چهار واحد دانشگاهی این دانشگاه دوره دکترای عمومی دامپزشکی را ندارند و پذیرش دکترای تخصصی بدون دکترای عمومی مغایر با قوانین و نقشه علمی کشور و سند بالادستی و سیاست های کلی نظام در حوزه علوم است.

صفری تاکید کرد: سازمان موضع گیری منطقی و جدی در این خصوص اتخاذ کرده و مجلس نیز روز سه شنبه قانونی را برای گذراندن دوره های تکمیلی در دانشگاه ها مصوب کرد و دانشگاه آزاد باید در زمینه پذیرش دانشجو تجدید نظر کند چرا که کسانی که وارد دانشگاه ها می شوند نیاز به اشتغالزایی و بازار کار دارند و این امر جامعه را دچار چالش می کند.

وی گفت: علاقمندان فعالیت در زمینه دامپزشکی باید قبل از شروع فعالیت خود به عضویت نظام دامپزشکی کشور درآیند .

وی افزود: بنا به مصوبه شورای مرکزی نظام دامپزشکی در صورتی که فرایند یک دانشگاه مورد تایید نباشد و ماده 21 قانون ارزش پروری درباره شیوه پذیرش دانشجو را رعایت نکند از عضویت فارغ التحصیلان آن دانشگاه در سازمان نظام دامپزشکی کشور معذوریت داریم و همین امر موجب بروز مشکل در اشتغال این افراد می شود.

وی از برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای در آینده ای نزدیک در کشور خبر داد و اظهار کرد: برگزاری این آزمون پذیرش و آموزش دانشجویان و ورود به بازار کسب و کار را ساماندهی می کند تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و گذراندن یک دوره کاربردی متناسب با فضای بازار و کسب و کار فعالیت خود را آغاز کنند.

صفری ادامه داد: در آستانه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه ، مجموعه دامپزشکی کشور امسال نیز خواستار حضور و جایگاهی مشخص در برنامه تحول نظام سلامت کشور به عنوان یکی از زیرساخت های سلامت است چرا که تحقق سلامت یکپارچه جامعه بدون توجه به زیرساخت های سلامت پرهزینه و سخت است.

وی افزود: توجه به حوزه های پیشگیرانه ای چون دامپزشکی و گیاه پزشکی به عنوان زیرساخت های سلامت در حوزه غذا و بیماری های قابل پیشگیری موجب کاهش هزینه ها می شود و خواسته موکد ما از مجلس و دولت شورای اسلامی تعریف جایگاه ویژه و مشخصی در خصوص نقش دامپزشکی و گیاهپزشکی به عنوان زیرساخت سلامت در برنامه طرح تحول سلامت است.

 

تعداد بازدید : 2126 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید