حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
کد خبر : ۹۲۷ جمعه, 06 خرداد 1401

در پی ادعای دریافت حقوق 25 میلیون در قبال 3 ساعت کار مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه ها:

کانون مسئولین فنی دامپزشکی کشور به اظهارات امام جمعه بخش مرکزی یزد پاسخ داد

: ارزیابی بینندگان
(3 رای‌ها)

سید محمد کاظم مدرسی - یزد

انجمن دامپزشکی تهران - اخیرا یک فایل صوتی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن اظهاراتی از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان شده که به حقوق 25 میلیون تومان مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه ها در ازای 3 ساعات کار در کشتارگاهها اعتراض کرده است.

متاسفانه این تعرض به جایگاه مسئولین فنی بهداشتی موجی از اعتراضات را در سراسر کشور در پی داشت. با بررسی هایی که کانون مسئولین فنی دامپزشکی کشور از طریق انجمن صنفی مسئولین فنی دامپزشکی استان یزد انجام داد، مشخص شد، در سطح استان یزد کشتارگاهی وجود ندارد که روزانه 3 ساعت کشتار داشته باشد. البته چنین ادعایی در سطح کشور نیز ممکن است به ندرت اتفاق افتد.

دکتر مهرداد تشکری، رئیس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران، طی نامه‌ای به این اظهارات پاسخ گفت که در بخشی از نامه آمده است:

مسئوليت فنی در بخش پرورش دام، توليد و توزیع مواد خام دامی جزو پر ريسك ترين شغل های جامعه است. چرا که نه تنها با انواع بیماریها و مخاطرات فیزیکی مواجه هستند بلکه هرگونه خطای تشخیص آنها می تواند سلامت طیف وسیعی از جمعیت دامی و انسانی را تحت تأثیر قرار داده و مشکلات امنیتی در پی داشته باشد. لذا علیرغم فشار روحی و سختی کار در این حوزه، به لحاظ حقوقی ملزم به پاسخگویی به دستگاه های نظارتی ذیربط نیز می باشند. مزید اطلاع آنکه مسئولین فنی بهداشتی طبق قانون از هر گونه شغل ثانویه در حوزه دامپزشکی محروم هستند.

جناب مستطاب مدرسی، به استحضار میرساند حقوق مسئولین فنی بهداشتی مطابق با قانون و بر اساس آیین نامه مصوب هیئت وزیران و نیز بخشنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معین می شود و دیوان عدالت اداری نیز در سال 1393 طی دادنامه شماره 107 حکم به تایید آن داده است و قانونگذار، مراکز تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور را مکلف به رعایت آن نموده و لذا هیچگونه خدشه ای بر آن وارد نیست.

جهت اطلاع حضرتعالی و هم میهنان عزیز، تأثیر حقوق مسئولین فنی بهداشتی در هر کیلوگرم گوشت مرغ در حدود 20 الی 30 تومان می باشد و این مبلغ بعنوان متضمن سلامت بهداشتی مواد خام دامی، در مقابل هزینه هر کیلوگرم مرغ کشتار، سهم ناچیزی بوده و كمتر از 0/05 (پنج صدم درصد) است.

مطابق قانون، مسئولین فنی بهداشتی از شروع تا پایان فعالیت کشتارگاه، بر سلامت و بهداشت تولیدات مواد خام دامی نظارت دارند و لذا هرگونه تخلف در این خصوص با ارائه مستندات به مراجع ذیربط قابل پیگیری میباشد.

متن نامه به شرح زیر است:

کانون مسئولین فنی دامپزشکی کشور به اظهارات امام جمعه مرکز یزد پاسخ داد

کانون مسئولین فنی دامپزشکی کشور به اظهارات امام جمعه مرکز یزد پاسخ داد

کانون مسئولین فنی دامپزشکی کشور به اظهارات امام جمعه مرکز یزد پاسخ داد

 

تعداد بازدید : 1102 بار

دیدگاه‌ها  

+3 #1 اتابک ایمانجانی 1401-03-08 16:17
سلام. جناب دکتر تشکری بنده بعنوان یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن تهران نهایت تشکر را از شما دارم که بیانیه ای بسیار بجا و بسزا ارسال کردید. من بعنوان یکی از سربازان سلامت به مدت 20 سال است که در این حیطه فعالیت دارم ولی متاسفانه این قشر همیشه مظلوم واقع شده و هیچ وقت هیچ سازمان و هیچ ارگانی مدافع حقوق این قشر زحمت کش و از همه مهمتر مدافع و حافظ سلامت جامعه نبوده است تا جایی ک بنده شخصا حتی اصول اولیه شرعی را به ناظرین شرعی اموزش دادم که بتوانیم در کنار هم قضاوتی واحد داشته باشیم. متاسفانه چرا بعضی از این اقایان به خود چنین اجازه ای میدن که پشت تریبون برای عده ای از مردم هم که اگاهی ندارن چنین اشاعه دروغ میکنن ک ما الان شاهد چنین وضعیتی در کشورمون باشیم و چیزی که الان کاملا محرض است کدوم کشتارگاهی این حقوق رو به مسئولین فنی پرداخت کرده؟ متاسفم.....

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید