حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
کد خبر : ۸۳۵ شنبه, 17 فروردين 1398

با تصویب آیین نامه ماده 34 برنامه ششم توسعه:

هر گونه دخالت در کار مسئولین فنی بهداشتی تبعات حقوقی خواهد داشت

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

با تصویب آیین نامه ماده 34 برنامه ششم توسعه، هر گونه دخالت در کار مسئولین فنی بهداشتی تبعات حقوقی خواهد داشت

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تصویب آئین نامه اجرایی ماده (34) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1400 - 1396) در جلسه مورخ 1397/11/17 هیئت دولت خبر داد .

این آیین نامه که ماحصل 2 سال همکاری مداوم انجمن های صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی کشور و سازمان دامپزشکی کشور است دارای پتانسیل های بسیاری که می تواند موجب تحول در نوع نظارت بهداشتی دامپزشکی گردد. از جمله می توان اشاره داشت به اینکه در این آیین‌نامه، دخالت و یا ممانعت از انجام وظیفه کنترل بهداشتی و سلب استقلال رای مسئول فنی بهداشتی به هر شکل به صراحت منع گردیده است.

به گزارش انجمن دامپزشکی تهران، به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی پور» اظهار داشت: پس از آنکه ماده قانونی فوق الاشاره با پیگیری سازمان دامپزشکی کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، آئین نامه اجرائی آن توسط سازمان و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور از طریق وزارت جهادکشاورزی در اسرع وقت به هیئت محترم دولت پیشنهاد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: بر اساس ماده (3) این آئین نامه، فعالیت واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور، صرفاً با حضور و نظارت مسئولین فنی بهداشتی مجاز می باشد و متصدیان واحدها مکلفند از هرگونه فعل یا ترک فعلی در مراحل تولید تا عرضه دام زنده، فرآورده‌های دامی و همچنین خوراک دام که سبب آسیب یا ضرر و زیان مصرف کننده در اثر تغییر وضعیت سلامت یا ویژگی های بهداشتی (حسی، فیزیکی، شیمیایی یا میکروبی) مربوط یا انقضای تاریخ مصرف یا مغایرت در اطلاعات مندرج در نشانه گذاری این اقلام شود، خودداری نمایند.

به گفته دکتر رفیعی پور بر اساس ماده (5) این آئین نامه، مسئولین فنی بهداشتی مکلف به انجام کامل و دقیق وظایف ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور و حضور مستمر در واحد تحت نظارت در زمان فعالیت واحد مطابق قرارداد منعقده و ثبت حضور خود در سامانه سازمان دامپزشکی کشور می باشند؛ ضمن اینکه دخالت و یا ممانعت از انجام وظیفه کنترل بهداشتی و سلب استقلال رای مسئول فنی بهداشتی به هر شکل به صراحت منع گردیده است.

لازم به ذکر است، بر اساس ماده (34) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1400 - 1396)، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به نحوی در امور تولید، پرورش، نگاهداری، توزیع، حمل و نقل، عرضه، فروش دام زنده و نیز استحصال، تهیه، عمل‌آوری، جمع‌آوری، نگهداری، بسته‌بندی، توزیع،‌ حمل و نقل فرآورده‌های دامی و همچنین خوراک دام فعالیت دارند، درصورت تخطی از اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی به تشخیص سازمان دامپزشکی کشور یا عدم به‌کارگیری مسؤول فنی بهداشتی با رأی دادگاه صالح متعهد به پرداخت خسارت وارده به مصرف‌کنندگان اقلام غیربهداشتی یا ناسالم می‌باشند. مسؤولان فنی بهداشتی براساس شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور به شرط سببیت در صورت قصور یا تقصیر مسؤول می‌باشند .

با پی تصویب آئین نامه اجرائی ماده (34) قانون برنامه پنجساله ششم، در صورت رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور امنیت شغلی مسئولین فنی بهداشتی، تضمین می شود و متصدیان واحدهای تولیدی در برابر ادعاهای حقوقی احتمالی در خصوص سلامت کالاهای تولیدی مصونیت خواهند داشت.

متن این آیین نامه به شرح زیر است:

با تصویب آیین نامه ماده 34 برنامه ششم توسعه، هر گونه دخالت در کار مسئولین فنی بهداشتی تبعات حقوقی خواهد داشت

با تصویب آیین نامه ماده 34 برنامه ششم توسعه، هر گونه دخالت در کار مسئولین فنی بهداشتی تبعات حقوقی خواهد داشت

با تصویب آیین نامه ماده 34 برنامه ششم توسعه، هر گونه دخالت در کار مسئولین فنی بهداشتی تبعات حقوقی خواهد داشت

تعداد بازدید : 1525 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید