حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
کد خبر : ۸۱۶ شنبه, 21 مهر 1397

روز ملّی و تدبیر برای آیندۀ دامپزشکی

: ارزیابی بینندگان
(4 رای‌ها)

دکتر مهرداد تشکری، رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران به مناسبت هفته دامپزشکی و روز ملی دامپزشکی پیام تبریک صادر کرد که متن آن بشرح زیر است:

 

 

 

روز ملّی و تدبیر برای آیندۀ دامپزشکی

 

چهاردهم مهر ماه روز ملی دامپزشکی فرصتی مغتنم برای به تصویر کشیدن و قدردانی از خدمات ارزنده و تلاش های ارزشمند و بی بدیل دامپزشکان بعنوان حافظان عرصه بهداشت و سلامت جامعه است که در تأمین و تضمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه، از ارکان مهم جامعۀ سالم و پر نشاط، به کشور عزیزمان خدمت می‌کنند.

- بیش از یک چهارم از اعضای نظام دامپزشکی مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی هستند

 شاید واژۀ دامپزشک مفهوم طبابت را در برخی اذهان تداعی کند اما طبابت بخش کوچکی از کار دامپزشکان بوده و عمده فعالیت آنان در بحث بهداشت مواد غذایی و نظارت بهداشتی متمرکز است به گونه ای که بالغ بر 10000 دامپزشک مسئول فنی و دستیار بهداشتی بخش خصوصی در حوزه داروهای دامپزشکی و بهداشت مواد خام دامی در سطح کشور به امر نظارت بر فعالیت واحدها و شرکت های تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور اشتغال دارند. جمعیتی قابل توجه که تقریباً بیش از یک چهارم از اعضای نظام دامپزشکی را شامل می شود.

- اثر گذاری مهم فعالیت مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی

مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی با انجام وظایف ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور که بر گرفته از  پروتکل های بهداشتی بین المللی می باشند نه تنها موجب تأمین دارو، واکسن و افزودنی های ایمن و مؤثر برای مصرف دامپزشکی و همچنین غذایی سالم برای سفره هموطنان می شود بلکه فعالیت این عزیزان در صادرات غیر نفتی از طریق صدور مواد خام دامی، دارو و فرآورهای بیولوژیک با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تایید کشورهای مقصد و تضمین کیفیت محصول، بسیار تاثیر گذار می باشند. در همین راستا مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی نیاز به اجرای قوانینی از جمله ایجاد عدم وابستگی مالی مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی به واحدهای تحت نظارت دارند تا با فراغ خاطر و بدور از هر گونه نگرانی بتوانند به امر نظارت بهداشتی بپردازند.

- امیدی که به نا امیدی تبدیل شد

در سال گذشته بازنگری پنجم دستورالعمل اجرایی ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی اولین سال تجربه خود را پشت سر گذاشت و همه دست اندرکاران امیدوار بودند این دستورالعمل به عنوان کف مطالبات بتواند با هفکری در کارگروه اجرای ماده  19 در استانها تا حدودی عدم وابستگی مالی را ایجاد کند، ولی امسال با عدم برگزاری کارگروه ها و نبود انگیزه و اراده کافی برای اجرای آن در ادارات کل دامپزشکی و یا صدور بخشنامه هایی توسط سازمان دامپزشکی کشور که اجرای قسمتی از دستورالعمل ماده 19 را بی اهمیت جلوه داد، به ناگاه همه امید ها به نا امیدی تبدیل شد.

- شورای عالی سیاستگذاری همگرایی را تقویت می کند

به همین دلیل نیاز به اتحاد و انرژی بیشتر برای پیگیری مطالبات صنف بیش از پیش احساس شد و در شهریور ماه 1397 با هدف همگرایی بیشتر در بین انجمن های سراسر کشور «شورای عالی سیاستگذاری انجمنهای صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی کشور» تشکیل شد تا این شورا با همفکری و همکاری در سطح ملی بتواند برای آینده صنف به نحو مقتضی هدف گذاری کرده و سیاستهای راهبردی و کلان را اتخاذ نماید.
از دستاوردهای مهم نخستین جلسۀ شورای عالی سیاستگذاری می توان به پیشنهادات اصلاحی آیین نامه ماده 34 قانون برنامه ششم توسعه، پیشنهاد جلوگیری از صدور پروانه اشتغال برای دامپزشکان تازه فارغ التحصیل و سایر رده های فاقد تجربه کاری از طریق رتبه بندی واحدها و دامپزشکان و همچنین تاکید بر پیگیری مطالبات مسئولین فنی دارویی از جمله بندهای مسکوت مانده از ماده 12 آیین نامه بند (ز) ماده (3) و مواد 7، 8 و 9 قانون سازمان دامپزشکی کشور اشاره کرد.

- آیا مشارکت فراگیر در انتخابات نظام دامپزشکی ضرورت دارد ؟

در 23 آذر ماه 1397 همزمان در سراسر کشور چهارمین دورۀ انتخابات شورای استانی نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد و بر اساس آیین نامه جدید در هر استان 8 نفر بعنوان عضو انتخابی از طریق صندوق رای و انتخاب مستقیم شما همکاران محترم برگزیده خواهند شد. لذا مهمترین اتفاق در صنف دامپزشکی که شکوفایی آیندۀ بخش خصوصی در گرو آن است در این روز رقم خواهد خورد. با توجه به اینکه قانونگذار در برخی قوانین مهم از جمله ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی از نظام دامپزشکی بعنوان همکار در تدوین دستورالعمل ها و دیگر قوانین پایین دستی نام برده است لذا از همه اعضای این صنف در استان تهران و دیگر استانهای کشور استدعا دارم به انتخابات نظام دامپزشکی نگاه ویژه ای داشته و با شور و نشاط از مسئولین فنی، دستیاران بهداشتی و دیگر افراد دلسوز، آگاه، عملگرا و مسلط به امور صنفی کاندید شده برای این انتخابات حمایت کنند تا با ورود این طیف از همکاران به شوراهای استانی نظام و متعاقباً در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی، روح تازه ای به کالبد سازمان نظام دامپزشکی دمیده شود و با قرار گرفتن عملکرد صنفی این سازمان در صراط مستقیم و پایان بخشیدن به بسیاری از حاشیه ها و نارضایتی های چندین ساله اعضا از عملکرد سازمان نظام دامپزشکی بتوانیم شاهد باز شدن گره از اجرای بسیاری از قوانین مسکوت و شکوفایی بیش از پیش بخش خصوصی در این حوزه باشیم. لذا شایسته است آگاه باشیم عدم شرکت در این فریضه صنفی مهم پیامی جز رضایت تمام و کمال از وضعیت مهمترین پایگاه صنفی بخش خصوصی و شرایط امروز مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی نخواهد داشت.

در پایان، هفته دامپزشکی و روز ملی دامپزشکی را به تمامی تلاشگران این حرفه تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال توفیقات روز افزون را برای همه دامپزشکان خصوصاً همکاران مسئول فنی و دستیار بهداشتی مسئلت دارم.

 

دکتر مهرداد تشکری
رئیس هیئت مدیره

14 مهر 1397

 

تعداد بازدید : 1435 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید