حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(7 رای‌ها)

شورای عالی سیاستگذاری انجمن های صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی تشکیل شد

به گزارش انجمن دامپزشکی تهران، نخستین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری انجمنهای صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی کشور با هدف ایجاد وحدت رویه بین انجمنهای سراسر کشور در سالن جلسات سازمان نظام دامپزشکی در تهران تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه «دکتر مهرداد تشکری» رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران با قدردانی از حضور رؤسا و نمایندگان انجمنهای صنفی مسئولین فنی در شورای عالی، از همه همکاران به خاطر حمایت‌ از تشکیل این شورا و حضور در آن تشکر و قدردانی کرد. ایشان در ادامه به مأموریت های اصلی شورایعالی اشاره کرد و گفت:  یکی از راهبردهای اصلی این شورا باید انسجام بخشی و تقویت وحدت و همدلی در خانواده مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی باشد و از هرگونه اقدامی که این وحدت و همبستگی را خدشه دار کند بایستی بطور جد اجتناب کرد.

تعامل بیشتر با نماینده های مجلس و نهادهای نظارتی:

در این جلسه بر ضرورت تعامل و همکاری و همفکری شورای عالی با سایر تشکل ها خصوصاً انجمنهای کارفرمایی مرتبط تاکید گردید و ضمن اشاره به لزوم انسجام بخشی انجمنها، تاکید شد امروزه ضرورت بیشتری برای تعامل با نمایندگان مجلس و دیگر نهادهای نظارتی احساس می شود، لذا انجمنهای صنفی بویژه در استانهای مهم و استراتژیک می بایست با همکاری سازمان نظام دامپزشکی به تقویت این بُعد از سیاستهای راهبردی بپردازند تا با توجه به تحریمهایی که در راه است با اتکا به پتانسیلها و دانش بومی با بهره وری حداکثری و تولید محصولات با کیفیت بتوانیم نیاز پروتئینی جامعه را در این مقطع زمانی حساس برآورده کنیم.

ماده 34 قانون برنامه ششم توسعه:

سپس جلسه وارد دستور کار بررسی آیین نامه اجرایی ماده 34 قانون برنامه ششم توسعه شد و «دکتر علی مناف زاده» به تشریح ابعاد حقوقی آن پرداخت و حاضرین در خصوص ارائه پیشنهادات اصلاحی به سازمان دامپزشکی کشور به جمع بندی رسیدند.

ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی:

در ادامه نمایندگان انجمنهای صنفی استانها ضمن ارائه گزارشی از مشکلات مسئولین فنی بهداشتی و نحوه اجرای دستورالعمل ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی در استانهای مربوط، اقدامات سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استانها را در رابطه با اجرای ماده 19 ضعیف ارزیابی کردند و این رویکرد در اجرای ماده 19 را مصداق تضعیف نظارت بهداشتی دامپزشکی و آسیب به بهداشت عمومی جامعه دانستند. در این جلسه عدم تشکیل جلسات کارگروه اجرای ماده 19 از نقاط ضعف ادارات کل استانها نام برده شد و صدور نامه عدم نیاز به ثبت محضری قراردادهای مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی در دفاتر اسناد رسمی توسط معاونت محترم بهداشتی و پیشگیری را از جمله اقدامات غیر قانونی سازمان دامپزشکی بر شمردند که بدون در نظر گرفتن ماده 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و استعلام از تشکلهای ذیربط به استانها ابلاغ  شده است.

جلوگیری از صدور پروانه اشتغال برای دامپزشکان تازه فارغ التحصیل و سایر رده های فاقد تجربه کاری:

همچنین نمایندگان مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی ضمن تاکید بر ضرورت تدوین دستورالعمل شرح وظایف مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی و همچنین رتبه بندی واحدهای موضوع ماده 2 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و مسئولین فنی / دستیاران بهداشتی اذعان داشتند سازمان دامپزشکی کشور می بایست با ایجاد ساز و کاری از صدور پروانه اشتغال مسئول فنی / دستیار بهداشتی برای دامپزشکان تازه فارغ التحصیل و سایر رده هایی که فاقد تجربه کاری می باشند خودداری کند تا نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی که رسالت اصلی سازمان دامپزشکی میباشد و از حساسیت بالایی در سطح جامعه برخوردار است، توسط بخش خصوصی با دقت بیشتری انجام پذیرد.

بررسی و تاکید بر پیگیری مطالبات مسئولین فنی دارویی:

در ادامه اعضای شورایعالی مسائل و مشکلات مسئولین فنی دارویی شاغل در ذیل آیین نامه بند (ز) ماده (3) و مواد (7)، (8) و (9) قانون سازمان دامپزشکی کشور را بررسی نمود و مصوب کرد تا مواد قانونی ذیل که از مطالبات اصلی بوده و مسکوت مانده است تا حصول نتایج مطلوب و صدور دستورالعمل های لازم توسط سازمان دامپزشکی کشور به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد:

- بند (و) ماده 12 (کسب امتیاز آموزشی و سابقه کار لازم برای اشتغال مسئولین فنی در موقعیت شغلی مورد نظر)

- تبصره 1 ماده 12 (وظایف و مسئولیت‌های مسئول فنی در حوزه‌های موضوع آیین‌نامه بند ز)

- تبصره 2 ماده 12 (تعرفه‌های اشتغال به کار مسئولین فنی شاغل در ذیل آیین نامه بند ز)

تعیین نماینده انجمن ها جهت شرکت در جلسات ماده 19:

در پابان به اتفاق آراء مقرر گردید «دکتر علی مناف زاده» و «دکتر مهرداد تشکری» بعنوان نماینده انجمنهای صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی سراسر کشور جهت حضور در جلسات مربوط به ماده 19 انتخاب شدند.

 

لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان انجمنهای صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استانهای آذربایجان غربی،  البرز ، تهران ، خراسان رضوی ، خوزستان، گلستان ، گیلان ، مازندران ، هرمزگان و یزد حضور داشتند.

 

شورای عالی سیاستگذاری انجمن های صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی تشکیل شد

شورای عالی سیاستگذاری انجمن های صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی تشکیل شد

شورای عالی سیاستگذاری انجمن های صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی تشکیل شد

شورای عالی سیاستگذاری انجمن های صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی تشکیل شد

شورای عالی سیاستگذاری انجمن های صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی تشکیل شد

 

تعداد بازدید : 1352 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید