حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

دکتر خلج در نشست خبری گفت: دستورالعمل سازمان دامپزشکی در خصوص ماده 19 بی کم و کاست باید اجرایی شود


رئیس سازمان دامپزشکی کشور از الزام بکارگیری مسئولان فنی دامپزشکی در مراکز پرورشی و تولید خبر داد و گفت: طبق دستورالعمل اخیر، بکارگیری مسئولان فنی در مرحله نخست برای کشتارگاه های دام و طیور و مراکز بسته بندی و جمع آوری شیرخام الزامی شده است.
«دکتر مهدی خلج» اقدام های سازمان دامپزشکی در دولت یازدهم در استقلال مالی مسئولان فنی دامپزشکی از کارفرمایان را در طول تاریخ این سازمان بی سابقه توصیف کرد که با هدف تامین هرچه بیشتر سلامت غذایی مردم انجام شده است .

????اجرای آئین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی تقویت می‌شود

وی با اشاره به تصویب قوانین مورد نیاز برای موظف کردن تمامی کارفرمایان به اجرای دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور و نیز الزام برای بکارگیری مسئولان فنی بهداشتی در مجلس شورای اسلامی، گفت: بنابراین در یک برنامه صحیح و توزیع مسئولیت مسئولان فنی بهداشتی، اجرای آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی تقویت خواهد شد   .  
وی تصریح کرد: تاکید ما در مراکز پرورش این است که کنار اجرایی شدن این دستورالعمل، فرآیند ظرفیت سنجی مسئولان فنی نیز عملیاتی شود تا بدانیم به ازای چه تعداد مزرعه پرورش آبزیان، مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار، به دامپزشک نیاز داریم   .  

????ضرورت رتبه‌بندی مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی

خلج بازبینی ظرفیت سنجی تمامی مسئولان فنی بهداشتی که ورود به کار کرده اند را مورد تاکید قرار داد و گفت: در کنار این ظرفیت سنجی باید مسئولان فنی مورد آموزش قرار بگیرند و با مشارکت سازمان دامپزشکی رتبه بندی شوند تا مهارت های لازم را کسب کنند.  
رئیس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: همچنین مقرر شد مسئولان فنی بهداشتی مستقر در مراکز تولید، بر اساس دستورالعمل شرح وظایف و گزارش کار به سازمان اعلام کنند.

????پایش‌های میکروبی و شیمیایی در دستور کار مسئولان فنی بهداشتی قرار می‌گیرد

وی افزود: حتی در آینده پایش های میکروبی و شیمیایی را در دستور کار مسئولان فنی و بهداشتی قرار خواهیم داد تا بتوانند کارایی بیشتری داشته باشند.  
خلج یادآورشد: سازمان دامپزشکی کشور در سال 1383 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی را زمانی که رییس فعلی سازمان، مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی بود، تدوین کرد و در سال 1388 استفاده قانونمند از دامپزشکان را به تصویب دولت رساند.  
وی اظهارداشت: همچنین سازمان دامپزشکی برای تامین حقوق مکفی دامپزشکان از بخش خصوصی مصوبه ای را از دولت گرفت تا حقوق آنان در حد فعالیت و رسالت بهداشتی آنان باشد.

????شکایت کارفرمایان علیه آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی با تلاش سازمان دامپزشکی ناکام ماند

به گفته وی، این درحالی است که کارفرمایان در دیوان عدالت اداری علیه این مصوبه دولت شکایت کردند اما سازمان دامپزشکی کشور دلایل خود را در دادنامه ای به دیوان عدالت اداری ارایه داد که این دیوان به نفع سازمان دامپزشکی رای داد   .  
خلج یادآور شد، برخی کارفرمایان به مصوبات سازمان دامپزشکی درباره بکارگیری مسئولان فنی بهداشتی که با هدف بهبود فضای کسب و کار تدوین شده بود، اعتراض داشتند   .  
وی تصریح کرد: اکنون فعالیت مسئولان فنی بهداشتی در همه واحدهایی که در آن آیین نامه مورد تصویب قرار گرفته، در حال اجرایی شدن است .

????دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور بدون کم و کاست باید اجرایی شود

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه برخی براین باورند که این قانون اجرایی نمی شود، گفت: هرگز هیچ قانونی به طور 100 درصد ظرفیت در اجرا نمی شود، ولی ما مصمم هستیم دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور که در جلسه هماهنگی مدیران کل دامپزشکی کشور در تاریخ 25 و 26 مرداد ماه جاری نیز مورد تاکید قرار گرفت، بدون کم و کاست باید اجرایی شود.

????مگر در وزارت بهداشت مسئولان فنی و بهداشتی کارخانجات، پولشان را از صاحبان کارخانه‌ها نمی‌گیرند؟

دکتر مهدی خلج در پاسخ به این سؤال که چرا ناظران بهداشتی کشتارگاه‌ها حقوق خود را از کارفرما می‌گیرند و درباره شائبه تبانی میان آنها، اظهار کرد: مگر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مسئولان فنی و بهداشتی که در این همه کارخانجات تحت نظارت دارد، پولشان را از صاحبان کارخانه ها نمی‌گیرند .
می‌افزود: آیا نظران بهداشتی در کارخانه‌ها چون از کارفرما حقوق می‌گیرند کارشان را انجام نمی‌دهند؟ با وجود اینکه بحث دامپزشکی با توجه به فرآورده خام دامی بودن حساس تر است اما در نهایت شرایط یکسانی با ناظران بهداشتی صنایع دارد .

????نباید همیشه به نیمه خالی لیوان نگاه کرد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه نباید همیشه به نیمه خالی لیوان نگاه کرد، ادامه داد:  گام های زیادی در حوزه دامپزشکی برداشته‌ایم و در طی مسیر مشکلاتی نیز داریم که این امر یکی از مشکلات است .
وی تصریح کرد: در صورتی که دستمزد ناظران فنی را از طریق انتقال به یک صندوق و اختصاص به صورت واسطه در بیاوریم؛ ناظران باز می‌دانند که منبع تأمین آنها مالک کشتارگاه بوده است .

????دو پیشنهاد رئیس سازمان دامپزشکی برای قطع رابطه مالی مسئولین فنی بهداشتی و کارفرمایان

دکتر خلج با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل 2 پیشنهاد داریم، تصریح کرد: این پول را می توان بر اساس تعرفه‌ای به‌حساب سازمان دامپزشکی کشور برد و از این طریق به ناظران بهداشتی پرداخت شود .
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به مشکلات این شکل از پرداخت مالی ناظران بهداشتی، ادامه داد: پولی که به خزانه رفت معلوم نیست که به طور قطعی برگردد و از طرفی 4 تا 5 ماه زمان می‌برد که این پول برگردد تا در اختیار ناظران بهداشتی قرار گیرد و این  تأخیر باعث می‌شود که ناظران نتوانند گذران زندگی کنند .
وی افزود: بحث دوم هم به این صورت است که ماده‌قانونی ببریم و به این مشکلات مطرح‌شده را در آیین‌نامه‌ها توجه کنیم .
این مقام مسئول گفت: در آیین‌نامه که امضا و ابلاغ ‌شده است نیز سعی شده  که تا حد نهایی این مشکلات رفع شود، اما قطعاً مشکلاتی وجود دارد که ما نیز چشمان خود را به روی آن نبسته‌ایم .

منبع: خبرگزاری ایرنا و تسنیم

تعداد بازدید : 1592 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید