حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور در راستای حمایت از تولید داخلی گفت: کلیه دستورالعمل ها، بخش نامه ها و آیین نامه ها به روز شده است

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور در راستای حمایت از تولید داخلی گفت:

در خصوص سرمایه گذاری خارجی بحث دستورالعمل های تولید قطع لایسنس را برای اولین بار به شکل اهلی درآوردیم و برای شرکت های معتبر خارجی که تمایل به تولید محصولات خود دارند، مسیر هموار و آماده ابلاغ است.

«دکتر محسن مهدوی نژاد» تصریح کرد: تولیدکننده ما برای تولید محصولات خود وابسته به این است که شرکت های خارجی نماینده، چه دارویی را ثبت می کنند و تولید کننده ها باید کپی برداری کنند و شبیه آن را بسازند و به بازار عرضه کنند و این سیکل توسط سازمان دامپزشکی در حال اصلاح است و برای واردات داروهای خارجی مقررات سختگیرانه ای تصویب شده است.

او با بیان این مطلب که سازمان دامپزشکی کشور بر حمایت همه جانبه از تولید کننده داخلی تاکید دارد، اظهار داشت: سال گذشته در حمایت از تولید کنندگان برای صادرات و نفوذ به بازارهای خارجی مجوز صادرات را در خصوص داروهای داخلی حذف کردیم و تولید کننده ها می توانند با پروانه های معتبر تولید، مستقیم از طریق گمرکات کالاهای خود را صادر کنند.

وی همچنین افزود: دو دستورالعمل قاطع و سنگین در جهت حمایت از تولید داخل مصوب شده است. از سوی دیگر دستورالعمل تولید تحت لایسنس نیز با همین هدف مصوب و ابلاغ گردید و دستورالعمل ثبت و تولید همزمان نیز در جهت افزایش کیفیت محصولات داخلی نوشته شده و منتظر تایید ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور هستیم.

مهدوی نژاد گفت: در ثبت و تولید همزمان اگر تولید کننده بخواهد دارویی را ثبت کند، تا حداکثر ۳ سال انحصار به آن می دهیم و به وارد کننده داروی مشابه آن اجازه واردات را نمی دهیم.

مدیر کل دفتردارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه واردات و صادرات در ایران و اروپا دو بحث متفاوت است، اذعان کرد: به جرات می توان اعتراف کرد کارخانجات تولید کننده داخلی ما چیزی کمتر از کارخانجات تولید کننده خارجی ندارند و حتی در برخی موارد بالاتر هم هستند و آنچه آنان نیاز دارند قوانین و آیین نامه های مدونی در حمایت از تولیدات آنهاست و از طرفی تولید کننده ها از قوانین حمایتی محروم هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سیستم ما ثبت و واردات محصولات خارجی خیلی راحت است، تصریح کرد: بعد فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی، قوانین و مقرراتی بهداشتی به عنوان سرعتگیر و دست اندازهایی در زمینه واردات قرار دادیم و اعمال می کنیم که برای استمرار و موفقیت در این امر نیاز به حمایت نمایندگان مجلس و خبرنگاران و تقویت و به روز رسانی قوانین توسط دستگاه نظارتی که سازمان دامپزشکی است، داریم.

دکتر مهدوی نژاد ضمن اشاره به اینکه بین داروهای دامپزشکی و پزشکی تفاوت است، خاطرنشان کرد: در پزشکی درمان انفرادی و عمدتا برای درمان است اما در دامپزشکی به صورت جمعیت و با هدف پیشگیری صورت می گیرد از سوی دیگر در پزشکی تاثیر درمان با دارو فقط بر روی خود شخص است و در دامپزشکی، دام میزبان واسط است و بعد از اینکه به مصرف انسان برسد، می تواند باقی مانده های دارو را انتقال دهد. در پزشکی مباحث زیست محیطی به علت میزان مصرف دارو از درجه اهمیت کمتری قراردارد اما در دامپزشکی این موضوع بیداد می کند.

وی همچنین علاوه بر این مطلب که سازمان بهداشت جهانی دام چندین سال قبل از سازمان بهداشت جهانی تاسیس شده است، افزود: اولویت اصلی در کشورهای پیشرفته به دامپزشکی و پیشگیری است اما در کشور ما سیاست وزارت بهداشت، سیاست درمان می باشد چون تمام هزینه های درمانی بعهده خود مردم است اما در دامپزشکی سیستم، بر مبنای پیشگیری است تا بیماری به سایر جمعیت های دامی و به طبع آن به جمعیت انسانی منتقل نشود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اهمیت و جایگاه دامپزشکی در کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار متفاوت است و اظهار داشت: نقص اصلی در کشورهای ما عدم مطالعه کافی و جامع در تصویب قوانین است و وقتی قوانین با شرایط روز مطالعه و تصویب نشده اند قوانین نیز با نقص اجرا می شوند و اگر شخصی عمل کنیم و کامل اجرا نکنیم بایستی به همه پاسخگو باشیم.

دکتر مهدوی نژاد از تولید کننده ها خواست تا سازمان را همراهی کنند تا بتواند به مجلس و هیات وزیران اثبات کنند این روند واردات برای اشتغال و تولیدات داخلی سم است و از سوی دیگر از سازمان دامپزشکی در حیطه اختیارات قانونی آن توقع داشته باشند.

 

تعداد بازدید : 1417 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید