حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

در زیر مصاحبه حکیم مهر با آقای مهندس منصوری، رئیس جهاد کشاورزی استان تهران را می خوانید که مواضع خود را در خصوص اجرای ماده 19 می گوید. وی در این مصاحبه می گوید، بنده یکی از موافقین سرسخت رعایت موازین بهداشتی مخصوصاً در حوزه دام،‌ طیور و آبزیان هستم. / کشتارگاه‌ها موظف به اجرای دستورالعمل ماده ۱۹ هستند/ ناظرین دامپزشکی نباید زیر بلیط صاحبان کشتارگاه باشند

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: دستور توقف موقت اجرای دستورالعمل ماده 19 از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبری بود که پیش از این در فضای مجازی پیچید، در حالی که صحت نداشت. «مهندس علی اشرف منصوری» که از بانیان انتشار این خبر گله‌مند بود، همان موقع با هدف تنویر افکار عمومی تکذیبیه‌ای را تنظیم و برای انتشار به دفتر حکیم مهر فرستاد. وی که خود را یکی از موافقین اجرای طرح ماده ۱۹ می‌داند، حالا از لزوم حضور ناظرین دامپزشکی در مراکز فراوری، تولیدی و کشتارگاهی و البته استقلال آنها سخن می‌گوید.

حکیم مهر‌: آقای مهندس، شما قبلا هم خبر دستور توقف موقت اجرای ماده 19 را تکذیب کرده بودید.

بله. اصلا چیزی که قانون است و وزارتخانه هم دستورالعمل آن را ابلاغ می‌کند، در حیطه مسئولیت بنده نیست که بخواهم آن را متوقف کنم. متوقف کردن قانون تنها از سوی قانون‌گذار امکان‌پذیر است. بنده از مجموعه‌ای که این موارد را به این شکل انتشار دادند گله‌مند هستم و قبلا هم به تعدادی از همکاران شما این مساله را عنوان کردم. رئیس سازمان دامپزشکی کشور و مدیرکل دامپزشکی استان تهران نیز در جریان هستند که بنده یکی از موافقین سرسخت رعایت موازین بهداشتی مخصوصا در حوزه دام،‌ طیور و آبزیان هستم.

حکیم مهر: پس ماجرای انتشار این خبر چه بود؟

ماجرا از اینجا آغاز شد که جمعی از صاحبان کشتارگاه‌ها و مدیران آنها ضمن حضور در سازمان، به شیوه اجرای ماده ۱۹ معترض و مدعی بودند که سازمان دامپزشکی در این رابطه اطلاع‌رسانی درستی به آنها نکرده و آنها را در تدوین آیین‌نامه مشارکت نداده است. من به صحبت‌های آنها گوش کردم و در برخی موارد اختلاف خاصی را بین دامپزشکی و آنها ندیدم. برخی موارد جزئی بود که آن هم بیشتر به سلیقه اجرا شباهت داشت تا ماهیت دستورالعملی که دکتر خلج در قانون ابلاغ کرده‌اند. این موارد را تذکر دادم و آنها نیز حدود ۲ هفته فرصت خواستند که خود را با دستورالعمل تطبیق دهند. این هماهنگی بین سازمان دامپزشکی به وجود آمد و فرصت آنها هم تمام شد. حالا هم موظف هستند که دستورالعمل و موارد ابلاغی آن را رعایت و به آنچه از ناحیه سازمان دامپزشکی کشور ابلاغ شده است، تمکین کنند.

حکیم مهر: در مجموع همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و سازمان دامپزشکی کشور را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما دامپزشکی را اصلا جدا از خود نمی‌دانیم که بخواهیم ازهمکاری با آنها سخن بگوییم. دامپزشکی یکی از بدنه‌های مجموعه جهاد کشاورزی محسوب می‌شود و کار آنها به شکل مستمر باید با رعایت ارتقای تولید و موازین بهداشتی در تمام سطوح دنبال شود.

حکیم مهر: از نظر شما جایگاه ناظرین بهداشتی ما کجاست؟

به اعتقاد بنده ناظرین دامپزشکی باید در همه مراکز فراوری، تولیدی و کشتارگاهی ما حضور داشته و استقلال داشته باشند. کمااینکه این استقلال برای ما از همه چیز مهمتر است.

حکیم مهر: به ماده ۱۹آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی بازگردیم. چقدر این ماده را قبول دارید؟

به نظر من این قانون حتما باید اجرایی شود و اجرای آن یکی از درخواست‌های بنده از گذشته بوده است. قبل از ابلاغ این دستورالعمل بارها با دکتر برائی‌نژاد و دکتر خلج این مساله را مطرح کردم. اگر این ناظرین فنی در کشتارگاه‌ها زیر بلیط صاحبان کشتارگاه باشند، نمی‌توانند نظارت دقیق داشته باشند. آنها باید مستقل عمل کنند تا بتوانند با فراغ بال، اعمال نظارت‌های فنی و بهداشتی را داشته باشند.

حکیم مهر: از نظر شما نقش و اهمیت دامپزشکی در سلامت تولیدات دامی چقدر است؟

در کشور ما و در سایر جوامع، دامپزشکی می‌تواند مهمترین نقش را در کنترل مسائل بهداشتی داشته باشد. لذا این مجموعه حتما باید تقویت شود تا بتواند اعمال نظارت بیشتری در صنایع فراوری هم در صنایع کشتارگاهی و هم واحدهای تولیدی داشته باشد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

تعداد بازدید : 1634 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید