حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(8 رای‌ها)

جلسه کارگروه کمیته ماده 76 در خصوص ماده 19 برگزار شد + متن صحبت های رئیس انجمن

در راستای اجرای مصوبه جلسه کمیته مورخ 1395/05/19 مبنی بر «تشکیل کارگروهی هفت نفره به منظور اصلاح دستورالعمل ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و در صورت عدم حصول نتیجه، اصلاح آیین‌نامه مذکور»، جلسه کارگروه مذکور، در تاریخ 1395/06/16 و با حضور نمایندگانی از سازمان دامپزشکی کشور، سازمان نظام دامپزشکی کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، انجمن صنفی ناظرین فنی و مسئولین بهداشتی دامپزشکی استان تهران و همچنین سه نفر از نمایندگان تشکل‌های کارفرمایی مرتبط، در محل دبیرخانه کمیته ماده 76 برگزار گردید.

به گزارش انجمن دامپزشکی تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته موضوع ماده 76، در این نشست نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی با اشاره به ایرادات وارد بر اصل ماده 19 آیین‌نامه از جمله عدم تمایز بین ناظر فنی و مسئول بهداشتی و همچنین تعارض دستورالعمل اجرایی با قانون کار، اصلاح دستورالعمل را دارای کفایت لازم برای حل مشکل فعالان اقتصادی در این بخش ندانستد و إذعان داشتند که پیگیری های اصلاح دستورالعمل حداقل بعد از سه سال به نتیجه لازم نرسیده و خواستار انجام مذاکره جهت اصلاح آیین‌نامه شدند. ایشان همچنین متن پیشنهادی جهت اصلاح آیین نامه مذکور با حذف مواد 18 و 19 آن تقدیم دبیرخانه نمودند که مقرر شد این پیشنهادات به سازمان های دامپزشکی و نظام دامپزشکی نیز ارائه گردد.

از سوی دیگر، نمایندگان سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی، همچون گذشته بر اصلاح دستورالعمل اجرایی ماده 19 اصرار ورزیدند و آمادگی مجدد خود را جهت اصلاح دستورالعمل، با مشارکت بخش خصوصی اعلام نمودند. ایشان همچنین ورود مستقیم به اصلاح آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، قبل از ورود به اصلاح دستورالعمل را مغایر مصوبه کمیته دانستند.

در پایان مقرر شد دبیرخانه کمیته، گزارش این نشست و نظرات دو طرف را جهت اتخاذ تصمیم مقتضی به اعضای کمیته موضوع ماده 76 ارائه نماید.


متن صحبت های رئیس انجمن:

در روز سه شنبه 1395/6/16 از ساعت 10 الی 12 کارگروه با حضور افراد ذیل در محل دبیرخانه کمیته ماده 76 در ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد:

1-    عامری – کمیته ماده 76

2-   شاه بیگی – معاونت حقوقی ریاست جمهوری

3-  دکتر جعفری – سازمان نظام دامپزشکی

4-   دکتر لامعی – مشاور سازمان نظام دامپزشکی

5-   قاضی زاهدی – نظام سبز سلامت

6-   دکتر خانقاهی – سازمان دامپزشکی کشور

7-  مهریزی – سازمان دامپزشکی کشور

8-  دکتر تشکری – انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران

9-   صابری – انجمن ملی شرکتهای زنجیره ای تولید گوشت مرغ

10- کمالی – اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور

11- قربانزاده – انجمن صنفی کشتارگاهها و صادر کنندگان طیور ایران

 

به گزارش انجمن دامپزشکی تهران، در این جلسه «دکتر مهرداد تشکری» رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، ضمن تایید صحبتهای نمایندگان معاونت حقوقی ریاست جمهوری، سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی خواهان تفکیک مفهوم کنترل بهداشتی و نظارت بهداشتی جهت شفاف سازی و استفاده صحیح نمایندگان کارفرمایان از این مفاهیم در جلسه کارگروه شد.

مسئولین فنی بهداشتی، مسئولیت کنترل بهداشتی در واحدها را دارند و امر نظارت را دستگاه حاکمیتی انجام میدهد. این روالی است که مسئولین فنی بهداشتی در واحدها دنبال میکنند. پیش از اجرای اصل 44 قانون اساسی [خصوصی سازی]، کنترل بهداشتی و نظارت بهداشتی، هر دو توسط افرادی که مستخدم دولت بودند انجام میگرفت ولی با گسترش واحدهای تولیدی و عدم توانایی دولت برای تامین نیروهای ناظر، کنترل بهداشتی به بخش خصوصی یا مسئولین فنی بهداشتی واگذار شد. بنابراین مسئولین فنی بهداشتی نمی توانند بخش جدایی از بدنه سازمان دامپزشکی باشند و در ادامه نظارت سازمان دامپزشکی به صورت زنجیروار در بخش خصوصی انجام وظیفه میکنند. مسئولین فنی بهداشتی وظیفه کنترل بهداشتی محصولات تولیدی را دارند و مواردی که تهدید بر علیه بهداشت عمومی تشخیص داده می شود را به سازمان دامپزشکی کشور گزارش می کنند. در این زمان دستگاه حاکمیتی خود راساً به موضوع ورود می کند.

عبارت عدم ایجاد وابستگی مالی در ماده 19 آیین نامه فقط مفهوم قطع وابستگی مالی ندارد بلکه کارفرمایان محترم هر گونه ضمانتی که موجب شود متصدیان واحدها نتوانند از حربه دیرکرد در  پرداخت حقوق و یا پرداخت حقوق کمتر از میزان تعرفه مصوب هیئت وزیران برای عدم کنترل بهداشتی و یا عدم گزارش موارد تخلف واحدها توسط مسئول فنی بهداشتی به سازمان دامپزشکی استفاده کنند قابل قبول میباشد. در صورت ارائه این تضمین ادامه ارتباط مالی مستقیم بین مسئول فنی بهداشتی و متصدی واحد قابل قبول است.

باید توجه داشت مسئولین فنی بهداشتی بر اساس شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور و گزارش هایی که به سازمان متبوع خود ارائه میدهند به لحاظ ماهیت کاری با دیگر کارگران واحدهای تولیدی که تحت الامر کارفرما فعالیت میکنند، متفاوت هستند.

پیشنهاد ما حفظ ارتباط مستقیم مسئولین فنی بهداشتی با صاحبان / متصدیان واحدها و نظارت حاکمیتی قوی بر نحوه پرداخت و دریافت حقوق مسئولین فنی بهداشتی میباشد تا ضمن رعایت قوانین کار که از اشکالات حقوقی مطرح شده از سوی کارفرمایان میباشد، مسئولین فنی بهداشتی بتوانند فارغ از نگرانی های مرتبط با دریافت حق الزحمه خود، کنترل بهداشتی دقیق را بر محصولات تولیدی واحد تحت نظارت داشته باشند و همچنین در مواقع لزوم گزارشات مربوطه را جهت اعمال نظارت بهداشتی و تصمیم گیریهای لازم توسط دستگاه حاکمیتی ارائه نمایند.

 جلسه کارگروه کمیته ماده 76 در خصوص ماده 19 برگزار شد + متن صحبت های رئیس انجمن

جلسه کارگروه کمیته ماده 76 در خصوص ماده 19 برگزار شد + متن صحبت های رئیس انجمن

جلسه کارگروه کمیته ماده 76 در خصوص ماده 19 برگزار شد + متن صحبت های رئیس انجمن

تعداد بازدید : 2492 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید