حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

رئیس جامعه دامپزشکان ایران: عدم استقلال مالی ناظران بهداشتی از کارفرمایان امنیت‌غذایی جامعه را تهدید می‌کند

 دکتر پیام محبی، رئیس جامعه دامپزشکان ایران، با بیان اینکه وابستگی مالی ناظران بهداشتی به کار فرمایان می‌تواند عوارض بهداشتی زیادی در بحث امنیت غذایی جامعه داشته باشد گفت: تلاش‌هایی برای ایجاد این استقلال مالی صورت گرفته اما نتیجه‌ای نداشته است.

انجمن دامپزشکی تهران - دکتر پیام محبی در نشست خبری امروز جامعه دامپزشکان با هشدار درباره مصرف لبنیات سنتی اظهارکرد: در ارتباط با مصرف شیرخام و محصولات فله‌ای که در لبنیات فروشی های سنتی به فروش می رسد هیچ تضمینی وجود ندارد و مبتلایان به  بیماری ها  نمی‌توانند، فروشندگان این محصولات را محکوم کنند.

وی همچنین با بیان اینکه تولید فرآورده لبنی ارگانیک نداریم افزود: فرآورده‌های عرضه شده در واحدهای فروش لبنیات سنتی به طور معمول شیر خامی است که از کارخانه‌ها به دلیل بی‌کیفیتی یا مشکلات دیگر مرجوع می‌شوند.

رئیس جامعه دامپزشکان ایران با بیان اینکه صنایع لبنی به برند و کیفیت تولید خود بیشتر اهمیت می‌دهند ادامه داد: شیرهای باکیفیت و بارمیکروبی کم تولید شده دامدارن معمولا در کارخانه ها مصرف می‌‌شوند و این قابلیت تشخیص در میان صنایع لبنی وجود دارد.

عدم استقلال مالی ناظران بهداشتی از کارفرمایان  امنیت‌ غذایی جامعه را تهدید می‌کند

وی تصریح کرد: افزایش واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز دامی در کشور انجام می‌شود اما مشاهد شیوع بیماری تب مالت در انسان زیاد شده است و نگرانی هایی به همراه دارد.

دکتر محبی درباره آخرین وضعیت ایجاد استقلال مالی ناظران بهداشتی از کشتارگاه‌ها گفت: در این ارتباط تلاش‌هایی برای ایجاد استقلال مالی ناظران از کشتارگاهها صورت گرفته است اما هنوز ناظران از کارفرمایان خود حقوق می‌گیرند.

وی افزود: این وابستگی مالی می تواند عوارض بهداشتی زیادی در بحث امنیت غذایی جامعه داشته باشد و در این زمینه باید برخورد جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در تولیدات فرآورده‌های غذایی با منشأ دامی افرادی با عنوان مسئولان فنی باید بر روند تولید نظارت داشته باشند، گفت: قرارداد کاری اکثر این افراد با کارفرما منعقد می‌شود در حالی‌ که مسئولان فنی باید ناظر بر کارفرما باشند و همین امر مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

دکتر محبی تأکید کرد: به طور مثال لاشه‌ای وارد کارخانه می‌شود که باید نیمی از آن معدوم شود اما ممکن است بهای آن بیش از دو ماه حقوق ناظر فنی باشد.

وی با بیان اینکه قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی به طور کامل اجرا نمی‌شود، عنوان کرد: باید صندوقی ایجاد شود تا شرکت‌های تولیدکننده در آن سرمایه‌گذاری کنند و حقوق مسئولان فنی از آن تأمین شود. این افراد نباید مستقیماً با کارفرما در ارتباط باشند.

رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران در آخرین جلسه با مدیران تشکل‌های ناظران فنی مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از مشکلات این بخش مطرح شد که این افراد باید 9 درصد از حقوق خود را به عنوان مالیات بپردازند.

به گفته دکتر محبی، جهاد کشاورزی یک وزارتخانه کمی است که افزایش تولید در آن بیش‌تر اهمیت دارد و سازمان دامپزشکی یک سازمان کیفی است به همین علت قرار گرفتن یک سازمان کیفی در وزارتخانه کمی موجب تضییع حقوق دامپزشکان در بسیاری از موارد می‌شود.

وی افزود: اگر روند تولید و نظارت درست باشد نباید كیفیت داروهای تولید داخل پایین‌تر از تولیدات خارجی باشد.

رئیس جامعه دامپزشکان ایران: عدم استقلال مالی ناظران بهداشتی از کارفرمایان امنیت‌غذایی جامعه را تهدید می‌کند

سالانه بیش از 1000 نفرفارغ التحصیل دامپزشکی مازاد بر نیاز داریم

دکتر محبی با بیان اینکه ایران بیشترین فارغ‌التحصیلان دامپزشکی جهان را دارد گفت: نیاز سالانه کشور به این فارغ التحصلان 450 تا 550 نفر است؛ در حالی که هم اکنون سالانه 1600 تا 1800 نفر دامپزشک در کشور ما فارغ‌التحصیل می‌شوند که این امر منجر به بروز مشکل در بازار کار می‌شود.

بیشترین اشتغال دامپزشکان در بخش حیوانات خانگی است

رئیس جامعه دامپزشکان ایران با بیان اینکه اکنون بیشترین اشتغال در زمینه دامپزشکی مربوط به بخش حیوانات خانگی است گفت: در سال 82 هشت کلینیک دامپزشکی در کشور فعال بود که اکنون در تهران به 300 تا 400 مورد کلینیک و 12 بیمارستان دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه "اما هنوز دفتر حیوانات کوچک در سازمان دامپزشکی برای سیاستگذاری ایجاد نشده است" گفت: در این سازمان تنها یک کارشناس برای پیگیری برخی موضوع های مرتبط در نظر گرفته‌اند.

نوزدهمین کنگره ملی دامپزشکی 6 اردیبهشت آغاز می‌شود

دکتر محبی گفت: نوزدهمین کنگره ملی دامپزشکی از 6 تا 8 اردیبهشت ماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود  که تا به امروز 900 مقاله علمی به دبیرخانه کنگره رسیده و مقرر شده است 80 میزگرد علمی نیز در این کنگره برگزار شود.

 

منایع:

خبرگزاری تسنیم

ایرنا

زمان نیوز

تعداد بازدید : 1947 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید