حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

درخواست انجمن های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی کشور از رئیس سازمان نظام دامپزشکی: اظهارات منتسب به رئیس انجمن کشتارگاههای دام کشور از طریق دادگستری پیگیری قضایی شود

در پی نامه «حسین مرادی» رئیس هیأت مدیره انجمن کشتارگاه‌های دام سراسر کشور خطاب به «مجید موافق قدیری» رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، که مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی را عواملی بی‌مسئولیت، بی‌تفاوت و غیر مؤثر خواند و ریشه مشکل را آئین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی و نظارت شرعی بر ذبح و صید معرفی کرد، انجمن های صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی سراسر کشور  طی نامه ای خطاب به رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا ضمن محکوم نمودن اظهارات منتسب به رئیس انجمن کشتارگاههای دام کشور، در راستای دفاع از حقوق مادی و معنوی اعضا خواستار پیگیری قضایی این اظهارات در مراجع ذیصلاح دادگستری شدند.

به گزارش انجمن دامپزشکی تهران حسین مرادی در نامه خود اینچنین نوشت:

جناب آقای دکتر قدیری

رئیس محترم بخش دام و طیور و آبزیان اتاق بازرگانی ایران

با عرض سلام و ادب و سپاسگذاری از زحمات جنابعالی، خاطر مبارک را مستحضر می‌دارد که مشکلات کشتارگاه‌های کشور مکرراً به مناسبت‌های مختلف مطرح شده است لیکن مسئولین اراده و اهتمام برای حل مشکلات ندارند.

مع‌الوصف به درخواست جنابعالی، یکی از مشکلات اساسی کشتارگاه‌های دام موجزا ارائه می‌گردد و آن مسئله اشتغال کاذب کادر بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام است.

در اکثر کشتارگاه‌ها نیروهای کادر بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی عواملی بی‌مسئولیت و غیر مؤثر هستند. آنها خود را خارج از ساختار مدیریت کشتارگاه می‌دانند و هیچ تلاشی برای پیشبرد اهداف سازمان کشتارگاه ندارند. این افراد پاسخگو نیستند و بجای تشریک مساعی در جهت حل کردن مشکلات و بهبود وضع بهداشتی کشتارگاه، بعنوان تماشاچی کاملاً بی‌تفاوت عمل می‌کنند و عملاً مخارج حقوق و دستمزد پرداختی به این افراد، اثر مفید برای بهبود عملکرد کشتارگاه‌ها ندارد.

البته ریشه مشگل همان آئین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی و آئین‌نامه نظارت ذبح شرعی است که این آئین‌نامه‌ها متاسفانه عملیات نظارت بهداشتی و ذبح شرعی را از جایگاه صحیح خود منحرف کرده است. الزام برای بکارگیری ۵ یا ۶ نفر دکتر و کاردان دامپزشکی و یک یا دو نفر روحانی، به لحاظ کمی سالیانه در کشتارگاه‌های دام کشور رقمی بالغ بر یکصدوشصت میلیارد ریال هزینه در بر دارد که این مبلغ توسط کارفرمایان کشتارگاه‌ها پرداخت می‌شود، لیکن صرف این منابع مالی بهره‌وری ندارند.

در هر حال  امید است با مدیریت جدید سازمان دامپزشکی شرایط تغییر کند و آئین‌نامه‌ها اصلاح شود.

با احترام

حسین مرادی

 

متن نامه انجمن های صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی سراسر کشور در واکنش به اظهارات منتسب به رئیس انجمن کشتارگاههای دام کشور بشرح زیر است:

درخواست انجمن های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی کشور از رئیس سازمان نظام دامپزشکی: اظهارات منتسب به رئیس انجمن کشتارگاههای دام کشور از طریق دادگستری پیگیری قضایی شود

درخواست انجمن های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی کشور از رئیس سازمان نظام دامپزشکی: اظهارات منتسب به رئیس انجمن کشتارگاههای دام کشور از طریق دادگستری پیگیری قضایی شود

تعداد بازدید : 1844 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید