چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۴۴۶ دوشنبه, 30 شهریور 1394

دکتر جاویدی: تشدید نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر ذبح دام های قربانی

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

دکتر جاویدی: تشدید نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر ذبح دام های قربانی

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با تاکید بر تشدید بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام های قربانی، برنامه های این سازمان در روز عید سعید قربان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر جاویدی گفت:  با در پیش بودن عید سعید قربان و ضرورت بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی در این روز، به‌ منظور حفظ سلامت مصرف ‌کنندگان گوشت دام‌های قربانی و تامین بهداشت عمومی، ترتیبی اتخاذ شده است تا با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی کلیه دستگاه‌‌های مرتبط، برنامه های عملیاتی بازرسی و نظارت بر دام های قربانی  در سال جاری فراگیرتر از سال‌های گذشته انجام شود.
 
وی ادامه داد: برنامه عملیاتی بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی، شامل مواردی از جمله سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی در استان و شبکه‌های تابعه در قالب  پرسنل فنی دامپزشکی از ساعت 7 تا 13 و همچنین تدارک تجهیزات مناسب شامل روپوش سفید، گوشی معاینه، ترمومتر، وسایل لازم جهت بازرسی بهداشتی گوشت، چکمه، کلاه، پیش‌بند، ماسک و دستکش سفید می باشد.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ، گفت: مقرر شده است که کلیه مکان‌های مناسب برای استقرار اکیپ‌ها قبل از آغاز طرح با استفاده از تجربیات سنوات گذشته شناسایی و تعیین شود و علاوه بر آن، در ادارات کل دامپزشکی استان ها و شبکه های دامپزشکی کلیه شهرستان ها  به‌ منظور پاسخگویی تلفنی و هماهنگ‌کننده بین شهروندان و اکیپ‌های عمل‌کننده در سطح شهر، کشیک هایی برقرار شود.
به گفته وی، با توجه به اولویت کشتار دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های دام ، متصدیان کشتارگاه‌‌های دام آمادگی لازم به منظور پذیرش دام‌های قربانی و ذبح آن‌ها از ساعت 7 صبح الی 13 ظهر روز عید سعید قربان را دارند و بازرس بهداشتی گوشت و ناظر شرعی نیز در این محل ها مستقر و آماده کار هستند؛ علاوه بر این، پیش‌بینی خودرو سردخانه‌دار برای حمل لاشه دام‌های قربانی نیز صورت گرفته است.
دکتر جاویدی تصریح کرد: ارائه کلیه خدمات بهداشتی، شرعی و بازرسی قبل و بعد از کشتار در کشتارگاه و دیگر اماکن فوق الذکر به صورت رایگان انجام می شود.
تعداد بازدید : 1950 بار

مطالب بیشتر :