چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۵۹۱ چهارشنبه, 15 ارديبهشت 1395

مدیرکل دامپزشکی استان تهران اعلام کرد همه خودروهای حمل فرآوردهای دام، طیور و آبزیان که دارای مجوز هستند، استانداردهای دامپزشکی را دارند

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

مدیرکل دامپزشکی استان تهران اعلام کرد همه خودروهای حمل فرآوردهای دام، طیور و آبزیان که دارای مجوز هستند، استانداردهای دامپزشکی را دارند

به گزارش انجمن دامپزشکی تهران به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه کرده اند چرا بر عوامل آلاینده محیط زیست از جمله خودروهای حمل فرآورده های دامی نظارت نمی شود.

از آنجایی که نظارت بر خودروهای حمل گوشت دام، طیور و آبزیان با سازمان دامپزشکی است نه شهرداری تهران، با دکتر سیداصغر برائی نژاد مدیر کل دامپزشکی استان تهران در این باره گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

چند خودروی حمل گوشت دام، طیور و آبزیان در تهران فعال است و نظارت بر این خودروها چگونه است؟
ما در سطح استان تهران حدود 4 هزار خودروی حمل بهداشتی دام و طیور و آبزیان داریم. اینها کانترینرهای سردخانه دارند و ترموگراف و سامانه ثبت دما دارند. رانندگان نیز در بازه های زمانی مشخصی از لحاظ بهداشتی کنترل می شوند.
کار این خودروها در سطح استان تهران، حمل گوشت قرمز، ماهی و مرغ است که به مراکز عمده عرضه حمل و تحویل می دهند.


چه عواملی در این خودروها کنترل می شود؟
از نظر نظارتی، خودروها توسط دامپزشکی اداره کل کنترل می شود و وضعیت خودرو و مجوزها چک می شود. اگر در کارشان نقصی داشته باشند، مجوز را تمدید نمی کنند تا رفع نقص شوند. از لحاظ ممیزی نیز ناظران ممیزی خصوصی اینها را کنترل می کنند و گزارش وضعیت خودرو را می دهند.

مردم از نشت خونابه برخی از خودروها گلایه دارند. چرا به این بخش توجه کمتری می شود؟
در برخی جاها که این خودروها می ایستند و ممکن است خونابه یا آب یخ می ریزد به خصوص این موضوع در حمل ماهی و آبزیان صادق است. استحضار دارید برای جابجایی این اقلام از پودر یخ استفاده می کنند که ممکن است منجر به نشت خونابه در اماکن شود، ولی وضعیت آنقدر نگران کننده نیست که محیط زیست را به شدت آلوده کند که تبعات زیرمحیطی داشته باشد. ضمن اینکه با اتحادیه های اینها نیز جلسه گذاشته ایم بهسازی اساسی در خودروهای حمل دام و طیور و آبزیان در سال جاری داشته باشیم که به عنوان برنامه پیش گیرانه است.

برای ارتفاع این خودروها آیا استانداری وجود دارد؟
بله، برای خودروی وانت یک استاندارد وجود دارد، برای کامیونتها استاندارد دیگری و برای کامیون ها، استانداردهای دیگری موجود است که تماما رعایت می شود. مجوزهای ما بر اساس استانداردی است که سازمان دامپزشکی صادر کرده و به هر خودرویی مجوز تردد و حمل و نقل محصولات را نمی دهیم.

تعداد بازدید : 1673 بار