حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)
دکتر هاشم زاده: داروخانه ها جای خود را به مراکزخدمات درمانی دامپزشکی خواهند داد

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: آنچه که در داروخانه‌های دامپزشکی وجود دارد، دارای جاذبه است که متأسفانه این جذابیت‌ها در کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها کم‌تر دیده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور،دکتر مسعود هاشم‌زاده، معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در سمپوزیوم هشدار مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها که در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر آنچه که در داروخانه‌های دامپزشکی وجود دارد، دارای جاذبه است که متأسفانه این جذابیت‌ها در کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها کم‌تر دیده می‌شود.
وی افزود: در تلاش هستیم تا جذابیت‌های کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها را افزایش دهیم، اجباری برای تبدیل شدن داروخانه‌های دامپزشکی به کلینیک‌ها وجود ندارد، اما تلاش می‌کنیم با کاهش جذابیت‌ داروخانه‌ها و در صورت احساس نیاز خودشان تغییر مسیر داده و به کلینیک دامپزشکی تبدیل شوند.
وی با تأکید بر اینکه در ساختار جدید توزیع دارو برهم نخواهد خورد، گفت: در حال حاضربیش از هزار و 700 داروخانه دامپزشکی رسمی از جمع حدود 5 هزار و 500 پروانه های مختلف اعم از دارویی، درمانی و مایه کوبی در کشور فعالیت می‌کنند که این نسبت به تعداد داروخانه ها و واحدهای درمانی منطقی و درست نیست.
دکتر هاشم‌زاده بیان داشت: برای سازماندهی مصرف منطقی دارو، تلاش می‌کنیم تا نیازهای خدمات دامپزشکی را متناسب با شیوه‌های دامپروری کشور اصلاح کرده، به‌طوری‌که ما در سطح کشور تعدادی دامداری سنتی و تعداد دامداری صنعتی و غیرصنعتی در روستاها و شهرها داریم و براساس نیاز آنها خدمات دامپزشکی را اصلاح خواهیم کرد.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در ساختار جدید کاهش هزینه‌ها و کنترل مصرف دارو را خواهیم داشت، اظهار داشت: در این ساختار با حذف واسطه‌ها در حوزه داروخانه‌های دامپزشکی این ساختار به ساختارهایی که تقریبا در سایر کشورها و مقررات بین‌المللی است نزدیکتر خواهد شد.
هاشم‌زاده با تأکید بر اینکه در حال حاضر بین وضعیت موجود تا وضعیت مطلوب داروخانه‌ها فاصله داریم، تصریح کرد: کاهش این فاصله به مدیریت نیازمند است، که ایجاد تنش و یا لطمه به شاغلین فعلی داروخانه ها ننماید.
وی تأکید کرد: دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی چه برای حوزه صدور پروانه‌های خدمات دامپزشکی و چه در حوزه فروش و عرضه دارو، باید اصلاح شود و سازمان دامپزشکی کشور سیاست و ضوابط تأسیس داروخانه را اعلام کرده است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه دستورالعمل مرتبط به فروش داروها به زودی تکمیل و ابلاغ می‌شود، گفت: کسانی که در حوزه داروخانه‌های دامپزشکی فعالیت دارند، نگران نباشند، زیرا این پروسه‌ای بلندمدت است و به مرور زمان تغییر ساختار ایجاد می‌شود.
هاشم‌زاده افزود: افرادی که پروانه دارند، اگر بخواهند تغییری در نوع خدمات خود ارائه دهند، در اولویت قرار می‌گیرند.
وی درمورد داروخانه‌های غیرمجاز، بیان داشت: در حال حاضر متاسفانه واسطه های غیر مجاز مبادرت به فروش و عرضه دارو خارج از چرخه قانونی می نمایند که ادارات کل دامپزشکی می باید با سایر دستگاه های قضایی و نیروی انتظامی با این پدیده برخورد قانونی نمایند.
هاشم‌زاده تصریح کرد: بنابراین در تلاش هستیم تا زنجیره تولید، واردات، توزیع و عرضه دارو به دامدار را در قالب ساماندهی دارویی به‌وجود آوریم و این بدان معناست که تولیدکننده و واردکننده تمامی دارویی را که تولید یا وارد می‌کند، به‌صورت قانونمند  پخش‌های سراسری و استانی را در سامانه الکترونیک دارویی ثبت کند که به این طریق چرخه های دارو به حوزه های مصرف قابل ردیابی باشد.
وی افزود: در تلاش هستیم تا ارائه داروهای دامپزشکی به خارج از سیکل داروخانه‌ها و کلینیک‌ها وارد نشود.
تعداد بازدید : 2364 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید