چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۳۶۳ شنبه, 03 مرداد 1394

دکتر عباسی: اجرای سامانه رد یابی گوشت مرغ از مزرعه تا سفره

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

دکتر عباسی مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور خبر داد: اجرای سامانه ردیابی گوشت مرغ از مزرعه تا سفره

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور دکتر عباسی اعلام کرد: در راستای تحقق بخشی به شعار ایمنی غذا در سال 94، دفتر نظارت بر بهداشت عمومی با تکیه بر اقدامات موثر ادارات کل دامپزشکی استانها اقدام به اجرای سامانه بهداشتی ردیابی گوشت که توسط دفتر فاوای سازمان دامپزشکی کشور طراحی و ابلاغ گردیده در 11 استان کشور به مرحله اجرا گذاشته است.
 
دکتر عباسی در ادامه اظهار داشتند در حال حاضر تعداد 63 کشتارگاه صنعتی طیور معادل 26% از کل کشتارگاه های طیور کشور که جمعیتی معادل 424 میلیون قطعه طیور یا به عبارتی 3% ظرفیت سالانه کشتار طیور را دارند، تحت پوشش این سامانه قرار گرفته است.
ایشان اظهار امیدواری کردند تا پایان شهریور 94 تعداد 11 استان دیگر از جمله 9 استان منتهی به محدوده تهران مشمول عملیات اجرایی این سامانه قرار می گیرند.
وی اضافه کرد به منظور ارزیابی مرغهای کشتاری از مزرعه تا سفره با تخصیص کد رهگیری حمل از مزارع در سامانه بهداشتی حمل و نقل ، به صورت آنلاین در سیستم یکپارچه قرنطینه صادر میشود.
 
با اختصاص این کد بهداشتی حمل و درج آن بر روی بسته بندی مرغ، و با استفاده از این کد و ورود آن به سامانه اعلامی بر روی بسته بندی گوشت مرغ میتوان مبادی پرورش و کشتارگاه مرغ را شناسایی و ارزیابی نمود.

دکتر عباسی افزود با اجرای کامل سامانه ارزیابی در سال 94 توسط سازمان دامپزشکی کشور حمل و نقل مرغهای کشتاری از مبدا کاملا تحت کنترل قرار خواهند گرفت و از جابجایی طیور کشتاری خارج از شبکه نظارتی به حداقل خواهد رسید و این امر علاوه بر کنترل بیماریهای طیور در مواقع اضطرار از جوجه ریزی های غیر مجاز و بدون پروانه نیز جلوگیری بعمل خواهد آورد.

 

تعداد بازدید : 1881 بار