حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

کشف مکان غیر مجاز نگهداری و پرینت تقلبی تخم مرغ در تهران

با همکاری دادستانی و اداره کل دامپزشکی استان تهران، یک مکان غیرمجاز نگهداری و پرینت تقلبی تخم مرغ در تهران کشف و 64 هزار و 800 تخم مرغ غیر مجاز کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کشف محموله‌های غیر‌مجاز مواد غذایی یا اماکن غیر بهداشتی عرضه و توزیع مواد غذایی موضوع جدیدی نیست و هر چند وقت یکبار توسط رسانه‌‌های مختلف یکی از این موارد تخلف گزارش می‌شود.

با توجه به اهمیت مصرف مواد غذایی سالم یکی از وظایف سازمان دامپزشکی بازدید و نظارت بر  کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی و تولید مواد غذایی و وسایل حمل و نقل و عرضه مواد غذایی خام است.

اداره کل دامپزشکی استان تهران هم در راستای این وظیفه خطیر پیش از ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ماه رمضان را در کل استان آغاز کرده است که از زمان آغاز این طرح با مواردی مختلفی از تخلفات برخورد کرده است.

به گزارش فارس، پیش از امروز در پی تماس روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران گزارشی از یک سوله غیر مجاز نگهداری و پرینت تقلبی تخم مرغ به دستم رسید که بلافاصله برای تهیه گزارش به محل مورد نظر در افسریه تهران اعزام شدم.

سوله غیر مجاز نگهداری و پرینت تقلبی تخم مرغ و جعل عنوان دو شرکت معتبر روی تخم مرغ ،به مساحت حدود 200 مترمربع در منطقه مسعودیه تهران واقع بود که وقتی به آنجا رسیدم اکیپ اداره کل دامپزشکی تهران پشت درب‌های بسته این سوله مانده بود، زیرا با ورود اداره کل دامپزشکی برای بازدید از سوله صاحب سوله شاکی شده و طی مشاجره‌ای مأموران اداره کل دامپزشکی را از سوله اخراج کرده و درب سوله را قفل و متواری می‌شوند.

مأموران اداره دامپزشکی استان تهران هم با نیروی انتظامی و همچنین دادستانی تهران تماس می گیرند و در پی تماس آنها معاون دادسرای ناحیه 19 پزشکی برای بازید به منطقه مراجعه می‌کند.

با حضور معاون دادستان، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی برای باز کردن درب سوله، صاحب سوله به همراه یک نفر از همکارانش که از محل متواری شده بود، از موضوع مطلع و به محل سوله بازگشتند و خود آقای «خ» که به شدت از اقدام سازمان دامپزشکی شاکی بود، درب سوله را باز کرد.

در این سوله که کف آن آسفالت و دیوار‌ها و سقفش با ایرانیت فلزی پوشانده شده بود، در حالی که فضای بسته بندی و نگهداری تخم مرغ باید حد اکثر 10 درجه دما داشته باشد، اما این سوله غیر مجاز و غیر بهداشتی گرم بود و دمای مجاز باید 10 درجه سانتی گراد باشد.

کارتن‌های تخم مرغ و یک دستگاه پرینت تخم مرغ موجود برای چاپ تاریخ مصرف موجود بود و تخم مرغ‌ها در همان‌جا به نام دو برند «ق» و «ا»  برای مدت 45 روز مصرف پرینت و پس از آن به اماکن عرضه ارسال می‌شود.

سیدعلی سیدعلی بابایی رئیس دامپزشکی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد کشف این مکان غیرمجاز نگهدرای تخم مرغ گفت: از وجود این مکان از طریق گزارش‌های مردمی مطلع شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این مکان 360 کارتن که در داخل هر کارتن 180 عدد تخم مرغ موجود است، نگهداری می‌شود و افزود: همچنین در این محل تم مرغ بصورت غیر مجاز بسته‌بندی و پرنیت می‌شود.

رئیس دامپزشکی شهر تهران اظهار داشت: تاریخ مصرف مجاز تخم مرغ 30 روز است در حالی که در اینجا با استفاده از نام دو برند که صاحبان آن برندها هم از این اتفاق بی‌خبرند بر روی تخم‌مرغ‌ها تاریخ مصرف 45 روزه ثبت می‌شود.

وی افزود: دمای مناسب برای نگهداری تخم مرغ حدود 10 درجه سانتی‌گراد است، در حالی که دمای این مکان بیش از 35 درجه سانتی گراد می‌‌باشد.

سیدعلی بابایی اظهار داشت: برای هرگونه بسته‌بندی تخم مرغ و پرینت تخم مرغ باید کارگاه‌ها از اداره کل دامپزشکی استان‌های مختلف مجوز داشته باشند، در حالی که این واحد فاقد چنین مجوز است و به صورت خودسرانه اقدام به این کار می‌کند.

وی افزود: با توجه به هماهنگی با مراجع قضایی تمام محموله‌ موجود ضبط و به یکی از مراکز و سردخانه‌های تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور برای تعیین تکلیف منتقل می‌شود.

سیدعلی بابایی تصریح کرد: محموله‌ ضبط شده در آزمایشگاه مجاز دامپزشکی نمونه‌برداری می‌شود و اگر قابلیت مصرف داشته باشد با حکم مراجع قضایی به چرخه مصرف برمی‌گردد و در صورتی که قابلیت مصرف نداشته باشد با اخذ حکم از مراجع قضایی همه محموله معدوم می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: مواد خام دامی، گوشت، مرغ، تخم مرغ و آبزیان یکی از محیط‌هایی هستند که میکروارگانیسم‌ها به راحتی در آن رشد می‌کنند و اگر محیطی که این مواد در آن نگهداری می‌شود، شرایط و برودت مناسب را نداشته باشد، رشد و تکثیر میگروارگانیسم‌ها در آن چند برابر شده و فساد ایجاد می‌شود.

وی افزود: بنابراین مصرف چنین موادی باعث مسمومیت و یا انتقال عفونت به فرد مصرف‌کننده می‌شود.

سید جواد ذبیح‌زاده معاون دادسرای ناحیه 19 پزشکی تهران که در این مکان حضور داشت، گفت: به موجب ماده 688 قانون مجازات اسلامی اگر اقدامات افراد تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شود، مقنن برای آن یکسال حبس در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه قبل از آزمایش و نمونه‌برداری نمی‌توان در رابطه با محموله حاضر اظهار نظر کرد،  افزود: محموله کشف شده  باید به سردخانه دامپزشکی منتقل شود و از نظر سلامت مورد بررسی قرار گیرد ، بنابراین اگر سلامت آن تایید شد، محموله به صاحب کالا مسترد می‌شود، ولی در صورتی که  مشکلی مشاهده شده، به موجب حکم دادگاه معدوم می‌شود.

معاون دادسرای ناحیه 19 پزشکی بیان داشت: همچنین براساس مقررات مربوط قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و ارایشی بهداشتی در ماده یک قانون و در بند آمده ماده است که چنانچه مواد غذایی که تولید می‌شود، از جهت تقدم و تأخر تولید و انقضای مصرف دچار مشکل باشد، ولی آن مواد غذایی توسط شهروندی مصرف نشود، مقنن 3 ماه تا یک سال حبس برای فرد خاطی در نظر می‌گیرد.

ذبیح‌‌زاده تصریح کرد: در صورتی که مواد غذایی فاسد مورد استفاده شهروندان قرار بگیرد، بسته به نوع آسیب و طول مدت درمان و همچنین نقص عضو و یا فوتی مجازات‌های کاملا متفاوتی از سوی مقنن برای خاطی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: محموله کشف شده باید به دامپزشکی منتقل شود و پس از اعلام نتایج آزمایشات دامپزشکی فرآیند بازپرسی در دادسرای ناحیه 19 تهران آغاز می‌شود.

 

کشف مکان غیر مجاز نگهداری و پرینت تقلبی تخم مرغ در تهران

کشف مکان غیر مجاز نگهداری و پرینت تقلبی تخم مرغ در تهران

کشف مکان غیر مجاز نگهداری و پرینت تقلبی تخم مرغ در تهران

کشف مکان غیر مجاز نگهداری و پرینت تقلبی تخم مرغ در تهران

کشف مکان غیر مجاز نگهداری و پرینت تقلبی تخم مرغ در تهران

کشف مکان غیر مجاز نگهداری و پرینت تقلبی تخم مرغ در تهران

کشف مکان غیر مجاز نگهداری و پرینت تقلبی تخم مرغ در تهران

کشف مکان غیر مجاز نگهداری و پرینت تقلبی تخم مرغ در تهران

تعداد بازدید : 2244 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید