حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

دکتر محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی و دفتر نظام دامپزشکی البرز گفت: آئین‌نامه تشکیلات شوراهای نظام دامپزشکی استان‌ها نهائی و به وزارت جهاد کشاورزی تقدیم شده است که پس از تأیید وزیر جهاد کشاورزی به دستگاه‌های مربوط ابلاغ می‌شود.

به گزارش  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، ‌دکتر محمدرضا صفری در حاشیه بازدید از آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی و دفتر نظام دامپزشکی البرز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت‌: نقش دامپزشکی در کمک به اقتصاد دامپروری و سلامت دام و غذا بسیار مهم است به همین جهت برای ما مهم است که فعالیت‌های دامپزشکی در چه سطحی باشد.

وی افزود: دامپروری‌ها با همت دامپزشکی غیردولتی و حمایت‌هایی که دامپزشکی دولتی و نهادهایی مانند جهاد کشاورزی استان داشته‌اند، باید رشد قابل توجهی به فعالیت‌های خود بدهند، همچنین لازم به بیان است که فعالیت‌های دامپزشکی در البرز سطح تخصصی و فنی خوبی دارد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با ابراز "بازدیدی را از بیمارستان و آزمایشگاه دامپزشکی استان البرز به عمل آوردیم" بیان کرد: فعالیت‌های استان البرز به‌لحاظ کیفیت و سطح دانش و تخصص در سطح خوبی قرار دارد و سایر استان‌های هم‌جوار خود را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

صفری گفت: بر اساس گزارش‌ها 650 نفر از همکاران دامپزشک و رده‌های دیگر دامپزشکی به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند که این موضوع بسیار مهمی است و در آینده شاهد توسعه بیشتر آن نیز هستیم.

وی با اعلام اینکه نظام دامپزشکی فرآیند انتخاباتی را باید طی کند، افزود:‌ نظام دامپزشکی در استان البرز به‌جهت اینکه در نیمه راه انتخابات دور چهارم نظام پزشکی شکل گرفت تا 6 ماه قبل فاقد نظام دامپزشکی بوده است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور بیان کرد: به‌جهت اهمیت شکل‌گیری نظام دامپزشکی از 6 ماه گذشته با همکاری اداره کل دامپزشکی استان البرز و سازمان جهاد کشاورزی و حمایت استانداری، دفتر نمایندگی نظام دامپزشکی در استان البرز راه اندازی شده است.

صفری گفت: با اختیاراتی که از سطح کشوری تفویض کردیم آقای متمنی مسئولیت این کار را پذیرفتند و در این مدت کوتاه دفتر نظام دامپزشکی البرز از حیث عملکردی به سطحی قابل قبول رسیده است.

وی با یادآوری اینکه نظام دامپزشکی دو دسته فعالیت را انجام می‌دهد، اظهار داشت: یک دسته از فعالیت‌های نظام دامپزشکی به‌استناد قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی انجام می‌پذیرد که اصولاً مربوط به نظام دادن به امور دامپزشکی و ساماندهی فعالین این حرفه در بخش غیردولتی است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اعلام "همکاران ما در این حوزه بیش از 33هزار نفر هستند" افزود:‌ نظام دامپزشکی فعالیت‌هایی را مانند ارائه خدمات متنوع در حوزه عضویت و آموزش، برگزاری کنگره‌ها و سمینارهای علمی، ارائه خدمات رفاهی، رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای، دفاع از حقوق بهره‌برداران از حقوق دامپزشکی و دفاع از حقوق دامپزشکان در برابر خدماتی که ارائه می‌دهند پیگیری می‌کند.

صفری با ابراز اینکه پس از وضع 2 قانون و چند آئین‌نامه تکالیف دیگری به‌عهده نظام دامپزشکی گذاشته شده است، بیان کرد: قانون نظام جامع دامپروری کشور از سال 88 لازم‌ الاجرا بوده است ولی نظام دامپزشکی با تأخیر این قانون را اجرا کرد.

وی با بیان "طبق این قانون پروانه دامداری‌ها، مرغداری‌ها و واحدهای تولیدی را صادر می‌کنیم" گفت:‌ در واقع به‌جای اداره‌ کل‌ دامپزشکی، نظام دامپزشکی این پروانه‌ها را صادر می‌کند و این وظیفه مهمی است که حاکمیت به نظام دامپزشکی سپرده است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور اظهار داشت: با استناد به ماده 5 قانون نظام جامع دامپروری این کار تا شهریورماه سال گذشته در حدود 10 استان کشور انجام می‌پذیرفت ولی در حال حاضر 30 استان کشور و منطقه جنوب استان کرمان (در آنجا نیز نماینده نظام دامپزشکی) این فعالیت مهم را انجام می‌دهند.

صفری با اعلام اینکه ماده 16 همین قانون نیز در آینده‌ای نزدیک اجرائی می‌شود که مربوط به صدور بخش دیگری از پروانه‌ها است، گفت:‌ قانون بهره‌وری مبنی بر صدور پروانه کلینیک، آزمایشگاه، داروخانه، رتبه‌بندی واحدهای فعال در حوزه دامپزشکی و شرکت‌های فعال در حوزه دامپزشکی به نظام دامپزشکی سپرده شده که از سال 89 ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه این قانون نیز با تأخیری چندساله پس از بسترسازی‌های لازم، از ابتدای مهرماه سال جاری اجرائی می‌شود، گفت: به همکاران خود در استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که از ابتدای مهرماه ماده 2 قانون ارتقای بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی را اجرا کنند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با ابراز اینکه نظام دامپزشکی با همکاری سازمان دامپزشکی این پروانه‌ها را به‌زودی صادر می‌کند، گفت: به‌استناد همین قانون و 2 آئین‌نامه مصوب و یک آئین‌نامه‌ دیگری که مراحل پایانی تصویب خود را طی‌ می‌کند، تعیین صلاحیت حرفه‌ای فعالین در بخش دامپزشکی و تعیین ظرفیت کار اجرائی می‌شود.

صفری افزود: در چند استان این موضوع عملیاتی می‌شود که بر این اساس افرادی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند باید از مسیر تعیین صلاحیت حرفه‌ای عبور کنند و آموزش‌های لازم را نیز پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: با مقدماتی که در نظام دامپزشکی کشور فراهم شده است آئین‌نامه تشکیلات شوراهای نظام دامپزشکی استان‌ها بعد از برگزاری حدود 10 جلسه مستمر در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی نهائی شده و به وزارت جهاد کشاورزی تقدیم شده است و طبق قانون پس از تأیید وزیر جهاد کشاورزی به دستگاه‌های مربوط ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان "بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که ما انجام داده‌ایم در ابتدای سال آینده شاهد دور پنجم انتخابات نظام دامپزشکی استان‌ها با شکل و سیاق متفاوت از گذشته خواهیم بود" گفت: پس از ابلاغ آئین‌نامه اطلاع‌رسانی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم.

صفری با یادآوری اینکه هدف نظام دامپزشکی کشور ارتقای کیفیت خدمت است،‌ اظهار داشت: نظام دامپزشکی کشور با کیفیت بالاتری پروانه‌ها را صادر می‌کند چون در گذشته این پروانه‌ها را دولت صادر می‌کرد و نظارت را نیز دولت انجام می‌داد که طبیعتاً اگر مجری صدور پروانه‌ها بخش غیردولتی باشد، دولت نظارت‌های بهتری را انجام می‌دهد.

وی با اعلام اینکه نظام دامپزشکی کشور فعالیت خود را آغاز کرده تا صدور پروانه به‌صورت الکترونیکی انجام شود، گفت: هدف از انجام این اقدامات افزایش قدرت نظارت در مراحل صدور پروانه است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور افزود: برنامه این اقدام را تدوین کرده‌ایم، البته وزارت جهاد کشاورزی به‌صورت متمرکز برنامه‌ای را تدوین می‌کند ولی نظام دامپزشکی کشور نیز به‌سبب تکلیفی که به‌عهده دارد این کار را آغاز کرده است و از ابتدای هفته آینده به‌صورت آزمایشی در استان‌های تهران و قزوین شروع می‌شود.

صفری خاطرنشان کرد: بیش از 33هزار نفر عضو نظام دامپزشکی هستند که از این تعداد حدود 15هزار نفر دامپزشک هستند و بقیه افراد کارشناش ارشد، کارشناس، کاردان و تکنیسین دامپزشکی هستند.

وی با بیان "پروانه‌هایی که از شهریورماه سال گذشته تا تیرماه سال جاری صادر کرده‌ایم بیش از 10هزار فقره بوده است" ابراز کرد: به‌طور کلی پروانه‌هایی را که نظام دامپزشکی صادر کرده حدود 19هزار پروانه است

تعداد بازدید : 1553 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید