حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی

انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396

انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، انجمن دامپزشکی برگزیده سال 1396 شد

پیوندهای ویژه

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پرتال سازمان دامپزشکی کشور

سامانه دریافت گزارش های مردمی تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، ... )

تماس ها

  سازمان دامپزشکی کشور
  • تلفنخانه: 3-88953400(021)
  • نمابر: 88957252 - 88962392(021)
  • حوزه ریاست: 88957007(021)
  اداره کل دامپزشکی استان تهران
  • تلفنخانه: 4-44787542(021)
  • نمابر: 44796580(021)
  • حوزه مدیریت: 44796237(021)
  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
  • تلفنخانه: 61061(021)
  • نمابر: 66414171(021)
  • حوزه ریاست: 61061111(021)
  نظام دامپزشکی استان تهران
  • تلفن: 88304023(021)
  • فکس: 88826360(021)
کد خبر : ۸۷۲ سه شنبه, 26 آذر 1398

رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران در نامه ای به رؤسای سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا :

آسیب شناسی سازمانی منجر به ساخت سریال طنز موهن «زیر همکف» شبکه یک سیما

: ارزیابی بینندگان
(2 رای‌ها)

کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران

«دکتر مهرداد تشکری» رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران در نامه‌ای به رؤسای سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا ، ضمن تشریح و آسیب شناسی سازمانی پخش سریال توهین‌آمیز «زیر همکف» ، خواستار صدور دستور فوری اجرای دستورالعمل های مرتبط با عدم ایجاد وابستگی مالی مسئولین فنی بهداشتی به صاحبان و متصدیان واحدهای تحت نظارت (ماده 19) به انضمام رتبه بندی واحدهای موضوع ماده ٢ آیین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی و مسئولین فنی بهداشتی شد.

به گزارش انجمن دامپزشکی تهران به نقل از روابط عمومی کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران، متن این نامه، به شرح زیر می‌باشد:

 

جناب آقای دکتر رفیعی پور ، ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور
جناب آقای دکتر صفری ، ریاست محترم سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا


موضوع: آسیب شناسی سازمانی منجر به ساخت سریال طنز موهن «زیر همکف» شبکه یک سیما


با سلام و تحیات،


احتراماً، همانگونه که استحضار دارید، اهمیت حضور بیش از 10 هزار دامپزشک مسئول فنی بهداشتی و دستیاران شاغل در واحدهای موضوع ماده ٢ آیین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی، در راستای حفظ ذخایر دامی و تضمین کیفیت مواد خام دامی تولیدی در سطح کشور، از طریق نظارت بر حسن اجرای قوانین و دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور می باشد.


حضرتعالی مطلع می باشید، پخش سریال طنز موهن «زیر همکف» از شبکه یک صدا و سیما، علاوه بر تمام بی عدالتی ها و نامهربانی های موجود، زخم عمیقی بر روح دامپزشکان مسئول فنی و دستیاران ایجاد نمود. افرادی که با شرایط کاری غیر معقول اما با تعهدی بی بدیل شبانه روز با به خطر انداختن سلامت جانی خود مشغول حفظ و حراست از مردم این سرزمین در برابر بیماریهای مشترک بین انسان و دام می باشند تا سیاست های سازمان دامپزشکی کشور در خصوص تأمین سلامت و  بهداشت مواد غذایی مردم از مزرعه تا سفره تحقق یابد.


از حیث آسیب شناسی می توان اذعان داشت، این نوع بی حرمتی و تحقیر از سوی افرادی خارج از خانواده دامپزشکی به علت سیاست های ناصحیح و عدم توجه کافی متولیان امر به مسائل و مشکلات مسئولین فنی بهداشتی و دستیاران می باشد که به دفعات طی سالیان گذشته توسط انجمن های صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان های مختلف کشور رسماً اعلام شد.


لذا کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران از جنابعالی به عنوان متولی امر تقاضا دارد، ضمن موضع گیری رسمی نسبت به چنین نگرش های وهن آمیز و فراهم نمودن شرایط عدم تکرار آن، دستور فرمایید بدون فوت وقت سازمان محترم تحت امر در خصوص وظایف قانونی که هیئت دولت و مجلس در قالب آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی و ماده ۳۴ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه بر عهده گذارده، اهتمام ویژه نموده تا به تبع آن شرایط عدم ایجاد وابستگی مالی مسئولین فنی بهداشتی به صاحبان و متصدیان واحد تحت نظارت به انضمام رتبه بندی واحدهای مذکور و مسئولین فنی بهداشتی تحقق یابد.


پر واضح است، اجرای عملی قوانین و آئین نامه های مرتبط توسط سازمان های متولی، شرایط ارتقاء جایگاه همکاران از لحاظ مالی و حفظ شئون و منزلت کاری در واحدهای تحت نظارت را مهیا نموده و لذا بی شک تاثیر مستقیم آن در ارتقای سطح بهداشت مواد خام دامی مورد مصرف خانوار و کاهش چشمگیر هزینه های تحمیلی درمان در سطح کشور، نمود معناداری خواهد داشت.


همچنین متذکر می گردد، کوتاهی و نقص چندین ساله در اجرای صحیح مفاد دستورالعمل های مربوط و عدم پایش و نظارت بر حسن اجرای آنها، موجب ایجاد بسترهایی برای تهدید بر علیه بهداشت عمومی جامعه و  بروز رخدادهایی ناخوشایند همچون سوء استفاده در ساخت سریال موهن «زیر همکف» شده است. لذا جهت جلوگیری از مخاطرات بهداشتی مضاعف و جبران هرگونه خسران معنوی و اقتصادی دامپزشکان و دستیاران در اجرای ناقص قوانین مرتبط، کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران آمادگی خود را به منظور هرگونه همکاری با سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا اعلام می دارد.


در پایان خواهشمند است موضوع به فوریت بررسی و از نتایج کانون را مطلع فرمایند.


با احترام،


دکتر مهرداد تشکری
رئیس هیئت مدیره

 


 

کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران

کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران

 

 

تعداد بازدید : 1439 بار

نوشتن دیدگاه

در زمینۀ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- «انجمن» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- «انجمن» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
- نظرات پس از تأیید مدیر پرتال منتشر می‌شود.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید