چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۵۹۸ دوشنبه, 03 خرداد 1395

دکتر عباسی: سوپر پروتیین ها مجاز به قطعه بندی و بسته بندی نیستند

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

براساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی مراکز آماده سازی فرآورده های خام دامی یا سوپر پروتیین ها که بدون مجوز بسته بندی مبادرت به عرضه فرآورده های خامی دامی می کنند صرفا مجاز هستند فرآورده خام دامی را بنا به تقاضای مشتری و در حضور وی آماده سازی و تحویل کنند و مجاز به قطعه بندی و بسته بندی و عرضه با نام و نشان مرکز نیستند.

به گزارش انجمن دامپزشکی تهران به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر عباس عباسی مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: این گونه مراکز که عمدتا" در کلان شهرها احداث می شود، طبق نقشه الگویی سازمان دامپزشکی کشور ساخته شده و سامانه های بهداشتی GMP و HACCP در آنها استقرار می یابد و دارای مسئول فنی بهداشتی دکتر دامپزشک بوده که در طول مدت فعالیت حضور دارند.
دکتر عباسی اضافه کرد: اینگونه مراکز مجازند کلیه فرآورده های خام دامی را که دارای شناسنامه تولید می باشند از مراکز بسته بندی و قطعه بندی مستقل و وابسته که شرایط تولید را دریافت نموده اند در غرفه های تعبیه شده در مرکز آماده سازی عرضه کنند.
وی تصریح کرد: این مراکز می توانند انواع فرآورده های خام دامی را بصورت همزمان و بصورت تازه و منجمد عرضه کنند و سیاست سازمان دامپزشکی کشور توسعه اینگونه مراکز در شهرهای پر جمعیت است.
وی در ادامه گفت: دریافت تمامی فرآورده های خام دامی و همچنین کلیه ضایعات ناشی از آماده سازی این گونه مراکز در چارچوب دستورالعمل مربوطه با نظارت و گواهی حمل بهداشتی مسئول فنی بهداشتی به مراکز تبدیل ضایعات که از دامپزشکی مجوز فعالیت دارند هدایت می شوند.
تعداد بازدید : 1802 بار