چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۵۸۱ شنبه, 28 فروردين 1395

نشست فوق العاده کارگروه مشترک پیشگیری از شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در فیروزکوه برگزار شد

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

به گزارش انجمن دامپزشکی تهران به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه، این نشست با حضور جواد شایان خواه، محمد فریدی و جویباری، محیط زیست و منابع طبیعی در اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

در این جلسه جواد شایان خواه با اشاره به اهمیت ورود دام عشایر به شهرستان و وجود برخی تلفات در حیات وحش خجیر و سرخه حصار اظهار داشت: الویت اول شناسایی زیستگاه های حیات وحش منطقه که در ارتباط با دام اهلی و مجاورت دام روستائیان با حیات وحش می باشند و سپس اعزام اکیپ های واکسیناسیون که با طرح ضربتی کمربند حفاظتی شکل خواهد گرفت تا در صورت وقوع هرگونه بیماری از دام اهلی به حیات وحش یا بالعکس جلوگیری شود.

وی مطرح کرد: اداره محیط زیست از زیستگاه های تحت نظر این اداره به صورت روزانه بازدید کند، همینطور پیگیری و اعلام دام هایی که دارای پروانه مجاز و غیر مجاز در منطقه یا بصورت مهمان در شهرستان مجاور مستقر می باشند را اداره منابع طبیعی انجام دهد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه بیان کرد: هماهنگی با شهرستانهای استان سمنان  جهت واکسیناسیون دامهای که بصورت عشایر از استان سمنان می آیند در اولویت بعدی قرار گیرد و در همان منطقه واکسینه شده و پس از دو هفته وارد شهرستان شوند.

 

تعداد بازدید : 1860 بار

مطالب بیشتر :