چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۵۱۲ شنبه, 07 آذر 1394

پیش نویس اولین سند توسعه بهداشت دام و دامپزشکی

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)
پیش نویس اولین سند توسعه بهداشت دام و دامپزشکی

در نشست ریاست سازمان دامپزشکی کشور و هیأت همراه با استاندار سیستان و بلوچستان پیش نویس سند توسعه بهداشت دام و دامپزشکی استان ارائه گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، در نشست ریاست سازمان دامپزشکی کشور و هیأت همراه با استاندار سیستان و بلوچستان پیش نویس سند توسعه بهداشت دام و دامپزشکی استان ارائه گردید.
این سند که در طی جلسات کارشناسی متعدد و با توجه به وضعیت استراتژیک استان تهیه و تنظیم گردیده است برنامه مدونی جهت قرنطینه، پرواربنـدی،حمایت از تولیدات داخلی استان در حوزه دام، طیور، آبزیان و نـظارت بر مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی شامل کشتارگاهها و بسته بندیهای گوشت تهیه گردیده است.
مقدمات این پیش نویس قبلا طی جلساتی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار سیستان و بلوچستان در تهران مورد بحث قرار گرفته است.
در این دیدار دکتر خلج با اشاره به اینکه توجه و ساماندهی دام بومی، تجلی عینی اقتصاد مقاومتی است گفت: انبوه جمعیت دامی در منطقه سیستان باید در محدوده قرنطینه دامی قرار گیرد و از ورود دام‌های وارداتی به این منطقه جلوگیری شود تا تولید دام بومی در این منطقه ارتقاء یابد. وی در ادامه از صنایع بسته‌بندی و کشتارگاههای استان به عنوان مراکز مهم اشتغال‌زایی نام برد و به روز رسانی  این مراکز را از شرایط لازم برای ورود دام جهت تولید گوشت و عرضه آن به خارج از استان دانست.
وی گفت اگر چه سازمان دامپزشکی کشور موافق ورود دام به استان نمی‌باشد، لکن به ضرورت هر گونه دام وارداتی باید به کشتارگاه و یا مرکز پرواربندی مورد تأیید دامپزشکی منتقل شده و پس از کشتار وارد بازار کشور گردد.

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از تلاشهای صورت گرفته در جهت تدوین پیش نویس اولین سند بهداشت دام و دامپزشکی در سطح کشور، به اهمیت نقش مردم در ارتقاء سطح بهداشتی جامعه تاکید کرد و عنوان نمود که صنایع مربوطه می بایست اصل را بر مشتری مداری گذاشته و کیفیت و بهداشت را به عنوان دو رکن اصلی در معرفی محصول خود، مد نظر داشته باشند.

پیش نویس اولین سند توسعه بهداشت دام و دامپزشکی

پیش نویس اولین سند توسعه بهداشت دام و دامپزشکی

تعداد بازدید : 1939 بار