چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۴۹۸ شنبه, 30 آبان 1394

دکتر جاویدی: کلیه کشتارگاههای صنعتی طیور کشور تحت سامانه ردیابی گوشت مرغ قرار گرفتند

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)
دکتر جاویدی: کلیه کشتارگاههای صنعتی طیور کشور تحت سامانه ردیابی گوشت مرغ قرار گرفتند

جابجایی و انتقال مرغ کشتار شده از اول آذر 1394 بصورت تازه و منجمد بین استانی بدون داشتن کد رهگیری ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر جمال الدین جاویدی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: با توجه به برقراری سامانه ردیابی فرآورده های خام دامی در سازمان دامپزشکی کشور و در راستای تحقق سلامت و ایمنی غذا از سفره تا مزرعه ، سامانه ردیابی گوشت مرغ در کلیه کشتارگاههای صنعتی طیور کشور در آبان ماه 1394   بطور کامل به اتمام رسیده و در حال انجام  می باشد .
دکتر جاویدی تصریح کرد: با راه اندازی این  سامانه مرغ قابل کشتار  از مزارع پرورشی با گواهی  بهداشتی – قرنطینه دارای کد ردیابی 9 رقمی به مقصد کشتارگاههای صنعتی هدایت می شوند و پس از کشتار و بسته بندی کد ردیابی10 رقمی برروی بسته های مرغ درج می گردد.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: با ارسال این کد رهگیری به سامانه پیامکی 30008903 مصرف کننده می تواند از نام محل پرورش ، شهرستان محل پرورش ، نام کشتارگاه مرغ مطلع گردد .

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اضافه نمود: درهمین راستا جابجایی و انتقال مرغ کشتار شده از اول آذر 1394 بصورت تازه و منجمد بین استانی بدون داشتن کد رهگیری ممنوع است . همچنین کلیه مراکز عرضه – میادین دام – مراکز نگهداری و مصرف عمده و ... بدون داشتن کد ردیابی ممنوع است و در صورت مشاهده  توسط بازرسین بهداشتی سازمان به عنوان فرآورده غیر مجاز تلقی و برابر قانون رفتار خواهد شد.

تعداد بازدید : 2284 بار