چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۴۵۹ سه شنبه, 07 مهر 1394

دکتر خلج: طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از روز شنبه هفته آینده

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

دکتر خلج: طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از روز شنبه هفته آینده

دکتر مهدی خلج، رییس سازمان دامپزشکی کشور که امروز 94/07/07 در همایش گرامیداشت ۶۰ سالگی پرورش مرغ تخم‌گذار کشور سخنرانی می کرد، با اشاره به بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طی سال جاری در کشور اظهار داشت: این بیماری با همکاری دولت و ملت کنترل شد، ضمن اینکه اگر ویروس این بیماری در گردش باشد با شروع فصل سرما ویروس این بیماری شیوع پیدا می کند و در این زمینه به مشکل برمی خوریم.

رییس سازمان دامپزشکی افزود: در همین راستا، از روز شنبه آینده در سراسر کشور نمونه‌برداری در حدود ۳۲۵ روستا و یک‌هزار و ۱۰۰ واحد پرورشی صنعتی آغاز می‌شود.

دکتر مهدی خلج همچنین با بیان اینکه  برای خروج از رکود و تورم باید پویایی و تحول در صادرات غیرنفتی اتفاق بیفتد، عنوان کرد: در این راستا، با کشور عراق موافقت نامه امضاء شد، با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و پاکستان موافقتنامه بهداشتی در حال انجام می باشد و در شرف امضای این موافقتنامه با کشورهای فرانسه و استرالیا نیز هستیم.

وی با اشاره به امضای پروتکل بهداشتی با اتحادیه گمرکی فدارسیون روسیه اضافه کرد: صادرات میگو از کشورمان به روسیه انجام شد؛ ضمن اینکه تعدادی از کشتارگاه‌های طیور نیز مجوزهای بهداشتی لازم برای صادرات به روسیه را دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: کسانی که قصد صادرات را دارند، باید سعی کنند تجارت سنتی و پیله‌وری را به یک تجارت علمی و تعریف شده تغییر دهند.

این مقام مسئول در سازمان دامپزشکی کشور، همچنین انجام طرح پایش تخم مرغ در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این طرح وجود ۳۲ آلاینده در تخم مرغ ارزیابی شد که خوشبختانه در وضعیت خوبی از این لحاظ قرار داشتیم.

دکتر خلج ادامه داد: سال گذشته ۴ هزار و ۱۳۳ مجوز بهداشتی صادرات تخم مرغ صادر شد که این مجوزها شامل ۸۲ هزار و ۱۴۵ تن تخم مرغ می شد.

به گفته رییس سازمان دامپزشکی، در ۶ ماهه امسال نیز ۲ هزار و ۳۱۲ مجوز بهداشتی برای صادرات ۵۰ هزار تن تخم مرغ داده شده است.

تعداد بازدید : 2089 بار

مطالب بیشتر :