چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۴۳۷ شنبه, 28 شهریور 1394

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور خبر داد: اعطای برند حلال به محصولات غذایی برای نخستین‌بار در کشور

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور خبر داد: اعطای برند حلال به محصولات غذایی برای نخستین‌بار در کشور

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور از اعطای برند حلال به محصولات غذایی برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمزه کلانتری در حاشیه ماموریت اداری به استان بوشهر در گفت‌و‌گویی با روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر،  در خصوص اعطای برند حلال به محصولات غذایی اظهار داشت: طی پیگیری‌های انجام‌ شده برند حلال برای نخستین‌بار در کشور به محصولات غذایی داده خواهد شد، این برندها دارای کد 12 رقمی هستند که طبق قانون در حیطه وظایف حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور افزود: حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان دامپزشکی کشور در حال تهیه و تدوین نقشه راهبردی غذای حلال و طیب هستند که به‌زودی این طرح نهایی و به هیئت دولت ارسال خواهد شد و امیدواریم با اجرای این نقشه راهبردی گامی بلند و مؤثری در تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم برداشته شود.

کلانتری درخصوص صدور پروانه‌های تأسیس و بهره‌برداری بیان کرد: طبق قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی قبل از صدور هرگونه پروانه تأسیس و بهره‌برداری شامل مراکز صیادی، کارگاه‌های فرآوری آبزیان و دیگر محصولات پروتئینی و فروشگاه‌های بزرگ باید از حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور استعلام گرفته شود.

وی در پایان گفت: طبق قانون در بحث گمرکات و مبادی ورودی و خروجی کشور و در تمامی امور صادرات و واردات محصولات غذایی ناظرین شرعی باید نظارت مستمری بر روند امور گمرکی داشته باشند که این مهم نیز در دستور کار این حوزه قرار دارد.

تعداد بازدید : 1699 بار