چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۴۲۱ شنبه, 21 شهریور 1394

بازدید دکتر عباسی از بزرگترین میدان دام کشور در منطقه کهریزک استان تهران

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

بازدید دکتر عباسی از بزرگترین میدان دام کشور در منطقه کهریزک استان تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر عباس عباسی، مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشتی عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور بامداد روز چهارشنبه مورخ 94/6/18 از محل میدان دام کهریزک تهران بازدید بعمل آورد و از نزدیک فعالیت این مجتمع بزرگ عرضه دام سنگین و سبک را مورد ارزیابی قرارداد .
مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشتی عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: این مجتمع بزرگ عرضه دام که در بخشداری کهریزک واقع گردید به لحاظ موقعیت استقرار از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است بطوریکه در شعاع مجاز آن سه واحد کشتارگاهی دام سبک و سنگین قراردارد و می تواند به عنوان منبع اصلی تامین کننده دام کشتاری واحدهای مذکور قلمداد گردد .
دکتر عباسی در ادامه بیان داشت: این واحد بزرگ دارای 12 غرفه عرضه دام سنگین به استعداد 6 هزار راس و حدود 20 هزار راس دام سبک و مجهز به کلیه سرویس خدماتی – رفاهی و بهداشتی است که تحت نظر کادر بهداشتی فعالیت دارند .
وی در ادامه افزود: این واحد بزرگ و موارد مشابه آن در کشور که با سرمایه گذاری عظیمی طراحی و ساخته شده اند لزوم همکاری همه جانبه تمامی عوامل و دست اندرکاران را می طلبد که در جهت هدایت صحیح و اصولی دامهای کشتاری از مبداء تا میادین دام تحت نظارت زنجیره ردیابی و بهداشتی قرار گرفته و از عرضه دام در حاشیه شهر و معابر عمومی که بدون مجوز اقدام می نمایند جلوگیری بعمل آید .
مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان بیان داشت: اینگونه اماکن می تواند در مراسمات و اعیاد مذهبی و ملی که مردم مبادرت به ذبح دامهای قربانی می نمایند با توجه به شرایط جغرافیایی نزدیک به کشتارگاه دام و مراکز خیریه از لحاظ تامین دام بهداشتی بنماید .

تعداد بازدید : 1943 بار