چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۴۱۷ چهارشنبه, 18 شهریور 1394

دکتر مسعود هاشم زاده: فعالیتهای آزمایشگاهی در جهت تامین سلامت غذایی مردم است

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

دکتر مسعود هاشم زاده: فعالیتهای آزمایشگاهی در جهت تامین سلامت غذایی مردم است

نشست خبری دکتر مسعود هاشم زاده معاون تشخیص و مدیریت درمان و دکتر عادل حقیقی رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر مسعود هاشم زاده، معاون تشخیص و مدیریت درمان و دکتر عادل حقیقی، رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی در جمع خبرنگاران به معرفی بخشهای مختلف و توانمندیهای مرکز ملی تشخیص پرداختند.
 دکتر هاشم زاده گفت:فعالیتهای آزمایشگاهی در جهت تامین سلامت غذایی که بر سر سفره های مردم عزیز قرار می گیرد و ارتباط تنگاتنگی با تشخیص دقیق، سریع و مطمئن آزمایشات مورد نیاز توسط آزمایشگاه های سازمان دامپزشکی کشور انجام میشود دارد.
معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور، اضافه نمود: یکی از اهداف مهم ما در ارتباط رسانه ای شناساندن ظرفیتهای فنی و علمی سازمان دامپزشکی کشور به مردم عزیزمان و مراکزی که نیازمند این خدمات می باشند با آگاهی کامل به مراکز آزمایشگاههای مرجع مراجعه نموده تا از خدمات آنها برخوردار گردند. و تاکید نمود نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه ها بصورت مداوم برای افزایش آگاهی عموم مردم انجام گردد. 
 دکتر عادل حقیقی در زمینه استفاده از آخرین روشهای آزمایشگاهی برای تشخیص عوامل پاتوژنیک و بیماریزا، ردیابی آنتی بیوتیک ها، سموم شیمیایی، رنگهای مصنوعی و فلزات سنگین با استفاده از دستگاههای آزمایشگاهی پیشرفته High Tech و همچنین استفاده از روشهای نوین در تشخیص بیماریهای دام، طیور و آبزیان از جمله بروسلوز، مشمشه، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آنفلوآنزای طیور، بیماریهای ویروسی آبزیان توضیح داد.
وی ادامه داد: دیگر فعالیتهای این مرکز از جمله آزمون های کنترل کیفی دارو ، واکسن و مواد بیولوژیک از جمله آزمایشات استریلیتی، پوتنسی و افیکنسی و تیتراسیون واکسن ها و مواد بیولوژیک که بسیار حائز اهمیت می باشند.
  رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی در این نشست با بیان طرحهای ساماندهی آزمایشگاهی و تشکیل کمیته های چهارگانه ثبت کیت و آنتی ژن، تجهیزات و نگهداری و کالیبراسیون، ساماندهی آزمایشگاه های بخش دولتی و غیر دولتی، استاندارد سازی (ایزو 17025) و آموزش را تشریح نمود.
 
وی همکاری با آزمایشگاه های بین المللی و خواهر خواندگی با بعضی از این آزمایشگاه های مرجع و مورد تایید OIE همچون پادوآ ایتالیا، مزون آلفورد فرانسه از جمله فعالیتهای مهم در زمینه همکاریهای آزمایشگاهی مرکز ملی تشخیص در سطح بین المللی بیان کرد.

 دکتر حقیقی به تشریح فعالیتهای CDC و همکاری مستقیم و مشترک با دفاتر فنی بهداشت و مدیریت بیماریهای دام، طیور و آبزیان و طرح ملی NRP پایش ملی باقیمانده ها در مواد غذایی با دفتر نظارت بر بهداشت عمومی پرداخت، که به طور عمده این طرح پایش برای کنترل انواع باقیمانده های دارویی، سموم شیمیایی، رنگهای مصنوعی و فلزات سنگین در شیرخام، گوشت مرغ، گوشت قرمز، عسل، تخم مرغ، ماهیان قزل آلا و ماهیان گرمابی و خوراک دام می باشد.  در پایان نشست خبری بازدید از آزمایشگاه باقیمانده های داروئی و کنترل کیفی مواد غذایی انجام شد که در این بازدیدها دکتر نادر پورقاسم رئیس آزمایشگاه باقیمانده های دارویی و دکتر مهران رضایی رئیس آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی ضمن ارائه توضیحات فنی به سوالات خبرنگاران و رسانه های گروهی نیز پاسخ دادند.

فعالیتهای آزمایشگاهی در جهت تامین سلامت غذایی مردم است

فعالیتهای آزمایشگاهی در جهت تامین سلامت غذایی مردم است

فعالیتهای آزمایشگاهی در جهت تامین سلامت غذایی مردم است

فعالیتهای آزمایشگاهی در جهت تامین سلامت غذایی مردم است

تعداد بازدید : 2317 بار