چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۴۰۱ شنبه, 07 شهریور 1394

بیماری VHS ماهیان سردآبی وارداتی‌ است / تولید ماهی تخم چشم زده به جای ماهی وارداتی

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

وزیر جهاد کشاورزی از تمهیدات ویژه وزارت جهاد کشاورزی با معاونت علمی ریاست جمهوری برای مقابله با بیماری VHS ماهیان پرورشی و برآورد میزان خسارت‌های آن خبر داد.

محمود حجتی در حاشیه نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا در خصوص راهکارهای مقابله وزارت جهاد کشاورزی با بیماری VHS ماهیان سردآبی، گفت: متاسفانه این بیماری وارداتی‌ است.
وی افزود: تدابیر بلندمدتی اتخاذ شده که بتوانیم ماهی تخم چشم‌زده عاری از بیماری در داخل کشور تولید کنیم.
وزیرجهاد کشاورزی با بیان اینکه تحقیقات شیلات با معاون علمی ریاست جمهوری طرح آن را تصویب کرده و عملیات اجرایی آن شروع شده است، افزود: امیدواریم روزی برسد که با اتکاء به تحقیقات داخلی نیاز به خارج کشور نداشته باشیم.
حجتی گفت: درارتباط با اجرا تنها کاری که باید کرد مراقبت‌های بهداشتی است و همان‌گونه که در جریان هستیم باید تولید کنندگان ما همراه و همگام با نسخه‌های دامپزشکی ترتیبی اتخاذ کنند که مزارع عاری از ویروس شده و بعد از یک دوره خشکاندن، مجددا ماهی‌ریزی کنند.
وی افزود: در بحث سوم نیز خسارت‌هایی که وارد شده باید مورد پی‌گیری قرار گیرد و وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد.
وزیر جهادکشاورزی از پرداخت بیمه به خسارت دیدگان شیلات در این ارتباط نیز خبرداد.
حجتی گفت: مزارع شیلاتی که بدلیل این بیماری خسارت دیده و دارای بیمه هستند خسارت آن‌ها پرداخت و مزارعی که بیمه نیستند باهمکاری وزارت کشور و ستاد بحران کمک‌هایی جهت همکاری با آن‌ها صورت می‌گیرد.

منبع: ایلنا

 

تعداد بازدید : 1705 بار