چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۴۰۰ چهارشنبه, 04 شهریور 1394

رئیس سازمان دامپزشکی کشور: محدودیت و ممنوعیتی برای صادرات مرغ و تخم مرغ نداریم

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

رئیس سازمان دامپزشکی کشور: محدودیت و ممنوعیتی برای صادرات مرغ و تخم مرغ نداریم

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان ایلام رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ایلام گفت: محدودیت و ممنوعیتی برای صادرات مرغ، تخم مرغ و محصولات دامی نداریم.
دکتر مهدی خلج در گفت‌وگو با خبرنگار صداو سیمای مرکز ایلام، اظهار داشت: در ارتباط با صادرات اقلامی مثل گوشت مرغ، تخم مرغ و اقلام دامی محدودیت و ممنوعیتی برای صادرات نداریم و در حال حاضر هم از مرزهای غربی کشور به همسایه‌های کشور صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه مرز مهران هم به دلیل اینکه با استان واسط عراق همسایه است و با جمعیت کثیری در ارتباط است، افزود: از این مرز هم صادرات صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان نمود: آمادگی داریم که از نظر کمیت نیز میزان صادرات را بیشتر کنیم و هم اکنون نیز اکیپ‌های دامپزشکی در این مرز مستقر هستند و بر صادرات اقلام دامی که از این مرز صورت می‌گیرد ، نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای را اعمال می‌کنند
وی گفت: توسعه کمی و کیفی خدمات دامپزشکی در همه مناطق کشور در دستور کار سازمان دامپزشکی کل کشور قرار دارد.
خلج خاطرنشان کرد: در استان‌های مرزی نیز از آنجایی که دام روستایی و عشایری در این مناطق بیشتر است، در کنار وظیفه عمومی نگاه مضاعف به استان های مرزی داریم.
وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان ایلام در راستای خدمات‌دهی و پوشش دادن خدمات بهداشتی و درمانی در ارزیابی‌های صورت گرفته در وضعیت خوبی بوده است، تصریح کرد: از نظر بیماری‌های مشکل‌ساز وضعیت کشور در چند ساله اخیر شرایط بهتری را دارد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشوریادآوری نمود: دامپزشکی در عرصه‌های مختلفی از جمله پیشگیری از بیماری‌های دامی، بهداشت عمومی، بیماری‌های مشترک و صادرات فعالیت دارد.
و سیاست دولت و سازمان دامپزشکی کل کشور مشارکت دادن مردم در فعالیت‌ها است و این موضوع را با مشارکت دادن سرمایه‌گذاران اجرا کرده‌ایم.

دکتر خلج خاطرنشان کرد: در این سفر بیمارستان درمانگاه دامپزشکی با مشارکت بخش غیر دولتی در ایلام به منظور ارایه خدمات بهتر و بیشتر به مردم استان افتتاح می‌شود

 

تعداد بازدید : 1710 بار