چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۳۹۲ شنبه, 31 مرداد 1394

اولین مرحله کلاس آموزش منطقه ای ممیزی HACCP و GMP برگزار گردید

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

دوره آموزشی که شامل سامانه های HACCP و GMP است برای تمامی روسای ادارات نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی ادارات کل استانها طی دو مرحله برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی و به نقل از مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی هدف از برگزاری این دوره آشنایی روسای ادارات نظارت بر بهداشت و مواد غذایی استانها بر استقرار سامانه های بهداشتی HACCP و GMP در اماکن دامی و صنایع وابسته، موضوع ماده 2 آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی مصوب هیات محترم وزیران بوده و در کنار آن آشنایی متصدیان واحدهای مربوطه در کارگاه های عملی به عنوان دو بازوی همکار به عنوان تولید کننده از یک طرف و از طرف دیگر تضمین کیفیت فرآورده خام دامی و سلامت دام از طریق اعمال نظارتها و کنترلهای بهداشتی توسط مسئولین فنی بهداشتی و بازرسین بهداشتی ادارات کل با رویکرد ارتقاء بهداشتی و ایمنی فرآورده های خام دامی به منظور صادرات به خارج از کشور لحاظ گردید.
دکتر عباس عباسی در ادامه گفت: این دوره آموزشی که شامل سامانه های بهداشتی HACCP و GMP است برای تمامی روسای ادارات نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی ادارات کل استانها طی دو مرحله برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: که مرحله اول آن در استان اصفهان برای 16 استان جنوبی کشور و تعدادی از روسای شبکه های استان اصفهان در این استان برگزار گردید و مرحله دوم آن برای 16 استان منطقه شمالی کشور در ابتدای نیمه دوم شهریور ماه 94 در تهران برگزار خواهد گردید.
دکتر عباسی تصریح کرد: افق برگزاری این دوره آموزشی مبتنی است بر ارتقاء سطح بهداشت عمومی و نظارت بهداشتی از طریق استقرار سامانه های بهداشتی HACCP و GMP در اماکن دامی و صنایع وابسته به صورت مشترک با تیم بهداشتی متصدیان تولید و ناظرین بهداشتی در برنامه ششم به صورت جدی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی ادامه داد: امیدواریم که ان شاء الله با استمرار دوره های آموزشی جهت متصدیان تولید و کارکنان مربوطه و زنجیره های موثر در تولید فرآورده های خام دامی بهداشتی گام موثری در دستیابی به اهداف برنامه ای که همان تضمین کیفیت و ایمنی مواد غذایی در راستای تحقق ایمنی غذا از مزرعه تا سفره برداشته شود.

ایشان در پایان اضافه کرد: انتظار آن است که در جهت تحقق این آرمان تمامی عوامل موثر در این حلقه همکاری لازم را مبذول نمایند.

تعداد بازدید : 2003 بار