چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۳۷۷ چهارشنبه, 14 مرداد 1394

دیدار رییس دامپزشکی کشور عراق با شرکت های دارویی دامپزشکی ایران

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

دیدار رییس دامپزشکی کشور عراق با شرکت های دارویی دامپزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در روز سه شنبه مورخ 94/05/14 تعدادی از نمایندگان شرکتهای تولید کننده دارو و واکسنهای دامپزشکی با دکتر صلاح فاضل عباس در سالن جلسات سازمان دامپزشکی کشور ملاقات کردند.

این جلسه در ابتدا با معرفی نمایندگان شرکتهای دارویی به دکتر عباس آغاز شد.
در ادامه نمایندگان هر شرکت با معرفی توانمندیهای خود در تولید محصولاتی از جمله داروهای دامپزشکی، مکملهای غذایی، واکسن و دیگر مواد بیولوژیک پرداختند.
همچنین با مطرح کردن سوالاتی در خصوص مشکلات صادرات دارو از دکتر عباس و درخواست ارائه راهکار جهت تسهیل صادرات مواد بیولوژیک کشورمان به عراق بحث و تبادل نظر کردند.
رییس دامپزشکی عراق نیز با ابراز علاقه نسبت به واردات داروهای دامپزشکی از ایران به جهت کیفیت توضیحاتی در خصوص راهکارهای رفع موارد و مشکلات مطرح شده به تولیدکنندگان ارائه نمود.
وی افزود در حال حاضر به جهت قاچاق داروهای دامپزشکی از مرز اقلیم کردستان عراق و عدم رعایت زنجیره سرد در حمل و نقل ،میزان اثربخشی دارو و واکسن به شدت افت میکند و کشورش به دنبال راهکاری به جهت همکاری برای تسهیل واردات قانونی مواد بیولوژیک از ایران میباشد.
ایشان مراحل ثبت دارو در کشور عراق را ساده توصیف نمود و متذکر شد ثبت دارو در آن کشور با انتخاب یک نماینده و ارائه اطلاعات اولیه دارو شروع می شود و فرآیند ثبت دارو در مدت کوتاهی انجام میپذیرد.
در ادامه موضوع عزیمت یک تیم از تولیدکنندگان دارو به همراه مسئولین دارویی جمهوری اسلامی به کشور عراق و ایجاد تسهیلات ثبت داروهای تولیدی ایران در عراق و تسهیل تجارت فی ما بین دو کشور نیز مورد تاکید قرار گرفت.
همچنین امکان سرمایه گذاری تولید دارو در کشور عراق نیز مورد مذاکرات طرفین قرار گرفت.
در آخر مسئولین سندیکای تولیدکنندگان ذکر نمودند که به دلیل اهمیت موضوع تجارت دارو بین دو کشور یک کمیته ویژه صادرات دارو به کشور عراق در سندیکا تشکیل خواهند داد.
تعداد بازدید : 1837 بار

مطالب بیشتر :