چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۳۶۵ شنبه, 03 مرداد 1394

دکتر خلج: آزمایشگاه مهمترین و اساسی ترین رکن دامپزشکی است

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)
دکتر خلج: آزمایشگاه مهمترین و اساسی ترین رکن دامپزشکی است
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور آزمایشگاه را مهمترین و اساسی ترین رکن سازمان دامپزشکی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، دکترمهدی خلج در بازدید از آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی قزوین بیان داشت: استان قزوین در حوزه دام وطیور وتولید فرآورده های خام دامی پتانسیل بالایی دارد وافزود: حضور ما در استان و بازدید از این آزمایشگاه به دلیل همین اهمیت است تا وضعیت این آزمایشگاه که نقش کشوری دارد را بررسی کرده و کمبودها را جبران و توانمندیها را نیز ارتقاء دهیم.
 رئیس سازمان دامپزشکی کشور  اضافه کرد: در حال حاضر بخشی از پایش سالیانه هفت فراورده خام دامی و خوراک دامی در آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی قزوین انجام می شود.
 
وی افزود: در آزمایش ها لازم است آزمایش ها براساس سبد غذایی خانوار ایرانی باشد و شاخص ها با استفاده از همین معیار تهیه شود.
 
دکتر خلج عنوان کرد: آزمایشگاه مهمترین و اساسی ترین رکن سازمان است و در این میان آزمایشگاه باید حمایت شود .
 
دکتر ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این دیدار تاکید کرد آزمایشگاه مرجع دامپزشکی قزوین بایستی تقویت شود.
 
در ادامه مدیرکل دامپزشکی استان قزوین بیان داشت: در این آزمایشگاه فرآورده های خام دامی همچون گوشت، مرغ، ماهی سردآبی، گرمآبی، تخم مرغ، شیر، عسل و سایر فرآورده ها با پارامترهای کنترل کیفی و شیمیایی اندازه گیری می شود.
دکترسید بهمن نقیبی ادامه داد: این آزمایش ها شامل سه دسته است؛ بخش نخست آزمایش میکروبیولوژی است که برای تشخیص و شناسایی انواع میکروب های پاتوژن انجام می شود،آزمایش شیمیایی شامل آنالیز و تجزیه شیمیایی  کشف تفلب ها و اندازه گیری سموم و اندازه گیری باقی مانده دارویی بر روی فرآورده های دامی است. 
و آزمایش مولکولی شامل تشخیص تفریقی انواع گوشت ها اعم از مرغ، گاو، گوسفند و ... است. 

گفتنی است در سفر روز پنج شنبه مورخ 1/5/94 رئیس سازمان دامپزشکی کشور به استان قزوین آقایان دکتر عادل حقیقی رئیس مرکز ملی تشخیص آزمایشگاههای مرجع ومطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور ودکتر مسعود سواری مدیر کل حوزه ریاست سازمان دامپزشکی کشور ایشان را همراهی می نمودند.

دکتر خلج: آزمایشگاه مهمترین و اساسی ترین رکن دامپزشکی است

تعداد بازدید : 2572 بار