چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۳۶۲ چهارشنبه, 31 تیر 1394

ارسال گزارش نهایی عاری بودن کشور از آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان به OIE

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

تا 10 روز آینده گزارش نهایی درباره وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ایران تدوین و به سازمان جهانی بهداشت دام تسلیم خواهد شد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور گفت: بر اساس تلاش‌های گسترده و اعمال تدابیر علمی و پیشگیرانه به‌منظور مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور که با حمایت مستقیم و مستمر وزیر جهاد کشاورزی و با دستور وی، کلیه ظرفیت سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها را در حمایت از برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور بسیج کرد، وضعیت این بیماری در شرایط عادی است. البته زحمات و ورود مستقیم استانداران در این مقطع زمانی تأثیرگذار بود که از همه آنها تشکر و قدردانی می‌شود.
مهدی خلج افزود: در حال حاضر مشکلی در کشور از لحاظ بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان وجود ندارد و مردم سراسر کشور می‌توانند با اطمینان نسبت به خرید و مصرف گوشت مرغ و تخم‌مرغ از اماکن عرضه مجاز اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین از مردم تقاضا دارم که به هیچ‌عنوان نسبت به خرید گوشت مرغ از بازارچه‌های پرندگان خانگی که تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور نیست اقدام نکنند. همچنین از خرید و جابه‌جایی این دسته از پرندگان جداً اجتناب ورزند.
خلج درباره گزارش ایران به سازمان جهانی دام نیز ادامه داد: تاکنون سه بار گزارش‌ وضعیت نبود بیماری به‌صورت هفتگی به سازمان جهانی بهداشت دام ارسال شده است و حداقل تا 10 روز آینده نیز گزارش نهایی تهیه و به این سازمان تسلیم خواهد شد.
وی در پایان تصریح کرد: هیچ مخاطره‌ای در حال حاضر کشور را از لحاظ بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان تهدید نمی‌کند.

 

تعداد بازدید : 1973 بار

مطالب بیشتر :