چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۳۴۵ شنبه, 06 تیر 1394

دکتر خلج: مسئولین فنی در کشتارگاهها نقش مهم و حیاتی در ارتقاء بهداشت عمومی دامپزشکی ایفا می کنند

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

مسئولین فنی در کشتارگاهها نقش مهم و حیاتی در ارتقاء بهداشت عمومی دامپزشکی ایفا می کنند

دکتر خلج ریاست سازمان دامپزشکی کشور در سفر یکروزه به استان آذربایجان شرقی پس از نشست و دیدار با استاندار، در بازدید از یک کشتارگاه صنعتی طیور در این استان نقش مسئولین فنی در کشتارگاهها را در ارتقاء کیفیت و بهداشت گوشت استحصالی مهم و حیاتی ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی ، دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه سفرهای استانی خود با سفر به استان آذربایجان شرقی  ضمن بررسی مسایل بهداشتی و قرنطینه ای این استان از یک کشتارگاه صنعتی طیور بازدید نمود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود : کشتارگاههای طیور می بایست با تجهیز خود و انطباق و اجرای کامل ضوابط سازمان دامپزشکی کشور و اخذ کد IR ، خود را آماده ورود به صادرات و حضور در بازار های جهانی نمایند .
وی با اشاره به اینکه کشتارگاهها مقصد نهایی طیور پرورشی در منطقه هستند رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای در کشتارگاهها را از  اصول اولیه بهداشتی عنوان کرد . ایشان استقرار ناظرین دولتی در کشتارگاههای طیور استان را یک حرکت رو به جلو دانسته و بر این اساس نقش و حضور مسئولین فنی و ناظرین دولتی در کشتارگاهها را مهم و حیاتی خواندند .
ایشان همچنین از نزدیک در جریان درج کد رهگیری بر روی گوشت مرغ قرار گرفت . دکتر خلج اجرای کامل درج کد رهگیری توسط اداره کل دامپزشکی استان را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود : این طرح گام عملی نظارت دامپزشکی برای تحقق شعار بهداشت جهانی ( ایمنی غذا از مزرعه تا سفره ) می باشد.
 
 
اضافه می نماید دکتر خلج با حضور در جلسه فنی اداره کل دامپزشکی استان ضمن بررسی مسائل و مشکلات اداره کل از زحمات جهادگران عرصه بهداشت و سلامت جامعه قدردانی نمود.
در این سفر رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تنی چند از مقامات عالی رتبه استان دیدار و تعامل اداره کل دامپزشکی با سایر دستگاههای استان را سرمایه ای ارزشمند برای پیشبرد اهداف دامپزشکی دانست.
 
تعداد بازدید : 2102 بار