چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۳۱۹ چهارشنبه, 06 خرداد 1394

پروتکل همکاری مشترک بین سازمان دامپزشکی و اتحادیه مرغداران گوشتی برای ساماندهی تولید بهداشتی مرغ به امضاء رسید

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)
پروتکل همکاری مشترک بین سازمان دامپزشکی و اتحادیه مرغداران گوشتی برای ساماندهی تولید بهداشتی مرغ به امضاء رسید

معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور: در جلسه سازمان دامپزشکی کشور و اعضای هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی پروتکل همکاری مشترک برای ساماندهی تولید بهداشتی مرغ به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر جمال الدین جاویدی در خصوص تنظیم و امضای پروتکل همکاری مشترک برای ساماندهی تولید مرغ اظهار داشت: دیدگاه سازمان دامپزشکی کشور در صنعت طیور، وجود استانداردهای لازم برای صادرات این محصول است که این صنعت بتواند با رعایت اصول لازم در بازارهای جهانی رقابتی مناسب و موثر داشته باشد.
معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: در تصمیم‌سازی‌هایی که می‌تواند این پروتکل را با شرایط مناسبی همراه سازد و به پیش ببرد، 4 حوزه آموزش، پژوهش، اجراء و بهره برداران و تشکلها هستند که اگر فعالیت این 4 حوزه هماهنگ نباشد کارها بصورت جزیره‌ای خواهد شد.
دکتر جاویدی ضمن امیدواری از اجرای کامل مفاد این پروتکل اشاره کرد: یکی از معضلات موجود حمل و نقل است و باید با حساسیت بیشتر در رفع معضلات ناوگان حمل و نقل جوجه یکروزه، مرغ زنده و نهاده‌های طیور اقدام شود.
معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در خصوص دیگر موارد قابل بحث در این پروتکل اذعان داشت: همکاری متقابل در رفع نقایص کنترل و نظارت بر نحوه تخلیه و حمل کود، تدوین دستورالعمل تولید یکپارچه با محوریت توسعه صادرات و همچنین سن و وزن منطقی طیور کشتاری بایستی مورد توجه قرار گیرد.
دکتر جاویدی با اشاره به لزوم داشتن برنامه های آموزشی در این خصوص گفت: همکاری مشترک سازمان دامپزشکی کشور و اعضای هیئت مدیره اتحادیه در جهت برگزاری سمینارها، کلاسهای آموزشی، کارگاه‌های آموزشی و اعزام به تورهای آموزشی مشترک جهت بازدید از فارم‌های کشورهای دارای تجربه مفید در پرورش مرغ گوشتی می تواند گامی مفید در پیشبرد اهداف این پروتکل باشد.
معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در پایان تاکید کرد: اتحادیه سراسری با برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی با کلیه اتحادیه‌های استانی به منظور بهره‌گیری از کارشناسان دامپزشکی در کارگروه، جهت عملیاتی نمودن مفاد تفاهم‌نامه و همچنین مشارکت اتحادیه‌های استانی و مرکز در نظارت و کنترل واحدهای گوشتی (تشکیل هسته نظارتی اتحادیه‌ها) را در دستور کار خود قرار دهد.
 
پروتکل همکاری مشترک بین سازمان دامپزشکی و اتحادیه مرغداران گوشتی برای ساماندهی تولید بهداشتی مرغ به امضاء رسید
 
 
تعداد بازدید : 1903 بار