چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۳۰۴ پنج شنبه, 10 ارديبهشت 1394

دکتر خلج: استقرار یک دامپزشک رسمی دولتی در کشتارگاه های صنعتی برنامه اصلی ما در سال جاری است

: ارزیابی بینندگان
(1 رای)

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به این که صد درصد کشتار مرغ کشوردر کشتارگاههای صنعتی صورت می گیرد گفت: به گونه ای که در سال گذشته 743 میلیون قطعه طیور در کشتارگاههای صنعتی کشورذبح شده است.

دکتر مهدی خلج اظهار کرد: علت افزایش دایمی تجهیزات کشتارگاه های صنعتی نیز به دلیل این است که همراه با تکنولوژی و ارتقاء بهداشت، ما هم باید ساختارمان را متحول کنیم.

وی درباره چگونگی نظارت بر گوشت و مرغ در شهرستان ها خاطرنشان کرد: نظارت ما به همان شکل تهران است، اما به دلیل کوچک بودن شهرستان ها نظارت ها جدی تر است.

خلج اظهار کرد: در حقیقت استخدام و استقرار یک دامپزشک رسمی دولتی در کشتارگاه های صنعتی برنامه اصلی ما در سال جاری است، تا اطمینان سازمان دامپزشکی به طورکامل و دقیق شود.

وی تأکید کرد: این امر یکی از دغدغه های ماست که در سال جاری پیگیر آن هستیم، ضمن این که از طریق سازمان مدیریت برنامه ریزی پیگیری هایی کرده ایم. البته قول هایی هم گرفته ایم و به دلیل اهمیت کار مطمئنیم که با استقبال دولت مواجه شده و خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به مصرف کنندگان مرغ نیز توصیه کرد: مرغ را با وزن منطقی یعنی همان حدود یک کیلو و ششصد گرم خریداری کنند. در عین حال نیز مردم دقت کنند که مرغ خریداری شده دارای کد بهداشتی و رهگیری از سازمان دامپزشکی روی بسته باشد و در شرایط مناسبی نیز نگهداری و عرضه شود.

 

تعداد بازدید : 2578 بار

مطالب بیشتر :