چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۳۰۰ دوشنبه, 07 ارديبهشت 1394

گوشت حلال بهداشتی راهی بازار می‌شود

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)
دکتر حزبئی - گوشت حلال بهداشتی راهی بازار می‌شود
 
با اعطای نشان حلال، در کنار کد بهداشتی به فرآورده‌های خام دامی از این پس شاهد فرآورده‌هایی که در جوامع بین‌المللی قابلیت ردیابی دارد، خواهیم بود.
 
مدیرکل دامپزشکی استان تهران امروز در مراسم اعطای نشان حلال به شش کشتارگاه دام و طیور در کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، گفت: از سال 1390 اقدامات مؤثری در عرضه مرغ بسته‌بندی پس از هفت بار شکست اجرایی شد، به‌گونه‌ای که در حال حاضر هیچ محصول مرغی بدون بسته‌بندی عرضه نمی‌شود.محمدرضا حزبئی افزود: در راستای افزایش کیفیت محصولات پروتئینی، نظارت‌های بهداشتی در حین فرآیند تولید، از یک سال گذشته قوت گرفته و بخش‌های خصوصی در این باره آموزش‌های لازم را دیده‌اند.وی خاطرنشان کرد: امسال طرحی را پیاده‌سازی کرده‌ایم که نظام‌های بهداشتی از ابتدا تا انتها تحت کنترل کامل قرار گیرند، به‌گونه‌ای که تمامی محصولات از لحاظ بهداشتی و حلّیت تأیید شود.
حزبئی ادامه داد: استان تهران و برخی استان‌های کشور در سال گذشته درگیر بیماری لمپی‌اسکین شدند که مدیریت درست اعمال‌شده باعث شد که کمترین میزان تلفات را شاهد باشیم.وی تصریح کرد: تعداد دام‌های مبتلا به تب برفکی نیز از 122 مورد به 22 مورد رسید و علاوه بر آن، بیماری هاری تحت کنترل کامل درآمد. مدیرکل دامپزشکی استان تهران یادآور شد: در راستای عرضه محصولات بهداشتی به مردم، طی یک ماه گذشته با سرکشی‌های انجام‌شده 80 تن محموله غیربهداشتی معدوم شد و علاوه بر آن 45 تن دیگر از این فرآورده‌های تولیدی ضبط شده است. حزبئی تأکید کرد: علاوه بر آنکه نظارت‌های بهداشتی اعمال می‌شود، الگویی را شروع کرده‌ایم که نشان حلال را نیز در کنار نظارت‌های بهداشتی داشته باشیم؛ یعنی لازمه اعطای برند حلال به واحد تولیدی، بهداشتی بودن آن است. وی اظهار داشت: حدود 70 نفر روحانی در صنایع کشتارگاهی و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی در استان تهران فعالیت می‌کنند و در کنار دامپزشکان، اقدامات لازم برای نظارت شرعی را انجام می‌دهند.

حزبئی در پایان گفت: هر محصولی که بخواهد برند حلال را دریافت کند، به‌طور قطع باید برند بهداشتی را نیز بگیرد؛ بنابراین از این پس صادرات محصولات خام دامی با دارا بودن این نشان که مخصوص ایران است، سخت‌تر شده و اطمینان مصرف‌کنندگان به این موضوع جلب می‌شود. گفتنی است، امروز طی مراسمی با حضور ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و سایر ناظران شرعی حاضر در واحدهای کشتارگاهی استان تهران، اعطای کد حلال به شش شرکت تولیدی احسان ری، آسیاگوشت، کشتارگاه میثم و سه واحد تولیدی طیور ازجمله ایران‌بورچین، ایران‌تیهو و ماکیان الوان اعطا شد. لازم به ذکر است، در گذشته نیز انجمن صنایع غذایی و اتاق اقداماتی را برای اعطای کد حلال انجام داده بودند، اما کدی که در حال حاضر اعطا شده است، توسط سازمان دامپزشکی کشور و نماینده ولی فقیه تأیید شده است و تنها نشان حلال در کشور خواهد بود.

 

تعداد بازدید : 1795 بار

مطالب بیشتر :