چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۲۹۶ یکشنبه, 06 ارديبهشت 1394

ارزش اقتصادی جمعیت دامی کشور 103 هزار میلیارد تومان برآورد می شود

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)
 
رییس سازمان دامپزشکی کشور ارزش اقتصادی تولید جمعیت دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل را سالانه 103 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، مهدی خلج عصر شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی دامپزشکی که در تالار حامدی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد،افزود: براساس مصوبه سازمان تجارت جهانی در سال 1995 رعایت الزامات بهداشتی تنها راهکار تجارت فرآورده های دامی است به طوری که سازمان دامپزشکی کشورها تنها مرجع صلاحیت دار برای صادرات و واردات فرآورده های دامی هستند.

وی با بیان آنکه برهمین اساس اجازه واردات و گواهی سلامت محصولات دامی دام و طیور با تاییدیه سازمان دامپزشکی انجام می شود، تصریح کرد: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت دامپزشکی، سازمان دامپزشکی کشور در بین 180 کشور عضو این سازمان از جایگاه قانونی و منزلت جهانی برخوردار است.

خلج ادامه داد: به پشتوانه این اعتبار سال گذشته 31 هزار مجوز بهداشتی برای 70 قلم کالای دامی از جمله دام زنده، دام های سبک و سنگین و جوجه یک روزه صادر شده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: کشور ما در برخی سالها در تولیدات گوشت رتبه ششم یا هفتم و در تولید تخم مرغ رتبه یازدهم یا دوازدهم را در جهان به خود اختصاص داده است.

وی درباره ناامن بودن منطقه از لحاظ آلودگی بهداشت دام، گفت: به دلیل هم مرز بودن با پاکستان کشور ما هر روز در معرض خطر ورود دام غیرمجاز قرار دارد که از لحاظ بهداشت دام می تواند ناامنی هایی را برای ما ایجاد کند.

وی در خصوص کمبود فارغ التحصلان رشته دامپزشکی نیز گفت: متاسفانه تعداد فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی کشورمان با نیاز جامعه مطابقت ندارد و بیش از نیاز کشور سالانه دانشجو پذیرش و فارغ التحصیل می شود.

 

تعداد بازدید : 1912 بار