چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۲۸۹ چهارشنبه, 02 ارديبهشت 1394

دکتر خداویردی: دامپزشکی نیازمند به‌کارگیری ۵۰۰۰ نیروی انسانی است

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

دکتر خداویردی - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور گفت: این سازمان در حال حاضر به ۵ هزار و ۲۰۰ نفر نیروی انسانی نیاز دارد.

دکتر خداویردی در بیرجند اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور به عنوان یک دستگاه حاکمیتی در کشور از یک شبکه گسترده و منسجم برخوردار بوده و  دارای 742 مرکز اداری و فنی در سطح کشور است که از این تعداد 132 مرکز قرنطینه مرزی را شامل می‌شوند که کار کنترل و نظارت فرآورده‌های دامی را بر عهده دارند.
وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور همچنین از 10 مرکز تشخیص بیماری‌های دامی برخوردار است که دو واحد به عنوان مرجع کار تشخیص بیماری‌های خاص مانند تب برفکی و طیور در سطح کشور فعالیت می‌کنند.
دکترخداویردی بیان کرد: وظیفه دامپزشکی تأمین بهداشت دام و فرآورده‌های خام دامی و ارتقای بهداشت و سلامت عمومی جامعه است.وی با اشاره به اینکه دامپزشکی حوزه‌های مختلف دیگری مانند حوزه امنیت غذایی را شامل می‌شود، افزود: یکی از ماموریت‌های دیگر سازمان دامپزشکی در بحث ایمنی غذا است که در این قسمت از مزرعه تا سفره را نظارت می‌کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور گفت: در بحث تضمین ایمنی مواد غذایی جزو وظایف سازمان دامپزشکی است.
خداویردی بیان کرد: در حوزه صادرات نیز مجامع بین المللی در مبحث تجارت فرآورده‌های دامی سازمان دامپزشکی را می‌شناسند و یک گواهی الزام‌آور در این زمینه است.

تعداد بازدید : 2080 بار

مطالب بیشتر :