چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۲۵۹ چهارشنبه, 20 اسفند 1393

ممنوعیت استفاده از ماده ضدعفونی کننده مالاشیت گرین در مزارع پرورش ماهی قزل آلا

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)
رییس سازمان دامپزشکی کشور، با تاکید بر ممنوعیت استفاده از ماده ضدعفونی کننده مالاشیت گرین در مزارع پرورش ماهی قزل آلا گفت: از پانزدهم فروردین ماه سال آینده تولیدکنندگان باید برای محصولات خود گواهی عاری بودن از مصرف مالاشیت گرین دریافت کنند.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر مهدی خلج در سومین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استان ها افزود: حذف مالاشیت گرین یکی از برنامه های بهداشتی مورد تاکید سازمان دامپزشکی است.
 
یادآور می شود مالاشیت گرین نوعی ماده ضدعفونی کننده برای درمان آلودگی های قارچی و انگلی در ماهی است اما مصرف آن در کلیه مزارع تکثیر و پرورش آبزیان به دلیل باقی مانده آن در بدن آبزیان و انتقال به مصرف کنندگان ممنوع می باشد و توصیه می شود بجای آن از ضد عفونی کننده های مجاز دیگر استفاده شود.
 
رییس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که دو موضوع "سامانه یکپارچه قرنطینه" و "ردیابی محصولات" از سال آینده بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفتة و کلیه مدیران کل موظف شدند تا صد درصد جابجایی دام و فراورده های دامی از این طریق انجام پذیرد ودر این راستا تفاهم نامه ای فی مابین وزارت اطلاعات ، سازمان دامپزشکی و سازمان راهداری کشور  نوشته شده است و در اوایل سال آینده به امضاء خواهد رسید.

وی افزود: استانها باید سعی کنند اطلاعات مرتبط با واردات و صادرات دام و فرآورده های دامی را به طور کامل و دقیق در سامانه یکپارچه قرنطینه ثبت کنند.

دکتر خلج همچنین در مورد صادرات دام و فرآورده های دامی گفت: از تاریخ پانزدهم فروردین ماه سال آینده تنها محصولاتی اجازه صادرات پیدا می کنند که کد IR  از سازمان دامپزشکی کشور دریافت کرده باشند.

دکتر خلج در این نشست همچنین به مباحثی از جمله مسایل مربوط به استخدام  نیروی انسانی و امریه سربازان برای استقرار در پست های قرنطینه  اشاره کرد و گفت: همکارانی که در پست های قرنطینه ای مشغول هستند باید دارای پست شماره دار باشند که حق زحمتشان را بگیرند.
 
در این نشست مسایلی از جمله عملکرد نظارت بر باقیمانده مالاشیت گرین در ماهی قزل آلا، میزان بهره گیری از سامانه های یکپارچه قرنطینه و ردیابی محصول، اقدامات انجام شده در خصوص دستورالعمل اجرایی ماده 19، استخدام نیروی انسانی و امریه سربازان، اقدامات کنترلی و پیشگیری در مورد تعدادی از بیماری ها و همچنین تبیین مقررات بهداشتی دامپزشکی در خصوص واردات و صادرات دام، خوراک دام و فرآورده های دامی مورد بررسی قرار گرفت.
 
در این جلسه همچنین از دکترخالد خداویردی معاون توسعه مدیریت و منابع ، دکتر آرش آذر نوش معاون دفتربرنامه ، بودجه و مطالعات اقتصادی، محسن آقابابا معاون امور پشتیبانی و تدارکات، فاطمه زارعان رییس روابط عمومی و دکتر محمد رضا سالاری کارشناس مدیریت سامانه های الکترونیک سیستم یکپارچه قرنطینه به دلیل خدمات ارزشمندی که در راستای اهداف سازمان دامپزشکی انجام داده اند تقدیر شد.
تعداد بازدید : 2248 بار

مطالب بیشتر :