چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۲۵۶ یکشنبه, 17 اسفند 1393

دکتر خلج: اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در ایام نوروز

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و افزایش تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی توسط سازمان دامپزشکی در سراسر کشور اجرا می شود.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر مهدی خلج اضافه کرد: این طرح با هماهنگی تمامی دستگاه‌های ذیربط و با هدف حفظ سلامت مصرف‌کنندگان، از بیست و پنجم اسفند سال جاری تا چهاردهم فروردین سال 1394 اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح، ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور موظفند ستاد‌های استانی و شهرستانی نظارت بهداشتی دامپزشکی را به منظور تدوین دقیق برنامه عملیاتی و اقدامات نظارتی تشکیل دهند و مساله تشدید کنترل و نظارت بهداشتی را در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و شورای بهداشت شهرستان ها مطرح کنند.
رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: همچنین مجریان این طرح موظفند در راستای اجرای بهینه طرح، با استانداری ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، سازمان جهاد کشاورزی، ائمه جمعه و جماعات، کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و نیز مرکز بهداشت استان و واحدهای تابعه، تعزیرات حکومتی، هماهنگی های برون‌بخشی داشته باشند.
دکتر خلج تصریح کرد: در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی، اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی سازماندهی و به امکانات مورد نیاز تجهیز خواهند شد تا در تمام ایام مشخص شده، از ساعت 8 صبح تا 20 بعدازظهر در دو شیفت کاری به ارایه خدمات بپردازند.
وی افزود:مراکز توزیع و عرضه فراورده های دامی ، رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها و سایر اماکنی که از فراورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می‌شود، خوردو‌های ویژه حمل فراورده‌های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فراورده های خام دامی، کارگاه های فراوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی، اماکنی است که در ایام عید تحت پوشش برنامه کنترل و نظارت بهداشتی قرار می گیرند.
 
تعداد بازدید : 2056 بار

مطالب بیشتر :