چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۲۴۸ شنبه, 02 اسفند 1393

تمدید پروانه مسئولان فنی کارخانجات تولید داروی دامپزشکی به شرط آموزش

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: از این پس تمدید پروانه های مسئولان فنی کارخانجات تولید داروهای دامی در گرو گذراندن دوره های آموزشی زیر نظر این سازمان است.

دکتر مسعود هاشم زاده روز شنبه در همایش ارتقای کیفیت محصولات دارویی دامپزشکی در هتل المپیک تهران، یکی از مشکلات مسئولان فنی در کارخانه های تولید دارو و حتی کشتارگاه ها عدم حفظ جایگاه آنان دانست و افزود: دلیل این موضوع کثرت فارغ التحصیلان این رشته و جذب دانشجو بیش از حد مورد نیاز در مراکز آموزش عالی می باشد که سبب ایجاد رقابت ناسالم در این بخش شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین برای کاهش این پدیده، مشخصه هایی را برای مسئولان فنی در کارخانجات دارویی درنظر گرفته ایم که باید دانش و علم شان فراتر از یک دامپزشک باشد، به طوری که یک فرد آموزش دیده، دارای توانمندی و تبحر لازم باشد.

وی گفت: معتقدیم مسئولان فنی کارخانجات و کشتارگاه ها باید حافظ منافع سازمان دامپزشکی، صاحبان سرمایه و منافع ملی باشند، بنابراین مقررات و تدوین آئین نامه ها باید به گونه ای باشد که اگر اختلالی در تولید پیش آمد، علاوه بر دامپزشک به عنوان مسئول فنی، صاحبان کارخانجات نیز مسئولیت فعالیت خود را برعهده بگیرند.

وی یکی از مسائل در بهبود مستمر تولید را کیفیت عنوان کرد و گفت: متاسفانه شاخص های کیفیت در تولید کارخانه ها مشخص نیست ما در ساختاری که در دفتر تولید دارو و درمان داریم و آئین نامه آن هم در حال شکل گیری است تلاش داریم کارخانجات تولید داروهای دامی را مطلوب ببینم اما در صورتی که طبق شاخص های استاندارد حرکت نکنند و کالاهای نامرغوب تولید و عرضه کنند به سختی می توانند به جایگاه مطلوب برسند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی با بیان اینکه صنعت داروسازی کشور باید از دروغ و تولید بی کیفیت دور باشد، ادامه داد: تلاش داریم با تولید کنندگان همراه باشیم و در حال تدوین و برنامه ریزی جلسات آموزشی با همکاری سازمان نظام دامپزشکی و دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت پودمانی هستیم تا شرکت کنندگان مدرک دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در همین راستا صاحبان صنایع داروی دامی موظفند شرایط لازم را برای حضور و شرکت مسئولان فنی، مدیران تولید، مدیر کنترل کیفیت در دوره های آموزشی فراهم کنند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کیفیت را مبتنی بر سطح انتظار دانست و اضافه کرد: در صورتی که سطح انتظار پایین باشد، محصول بی کیفیت تولید می شود، اما اگر سطح انتظار بیشتر باشد کیفیت محصول نیز افزایش می یابد.

دکتر هاشم زاده ابراز امیدواری کرد که در یک فرصت 3 ساله تا پایان دولت با پیگیری مسائل شاهد قدرت رقابت پذیری و صادرات در تولید محصولات دارویی دامی باشیم.

 

تعداد بازدید : 2225 بار