چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۵۴۱ دوشنبه, 07 دی 1394

دکتر صفری: نگاه برنامه ششم به حوزه دامپزشکی کمرنگ است

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

دکتر صفری: نگاه برنامه ششم به حوزه دامپزشکی کمرنگ است

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: با وجود تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته در برنامه ششم توسعه، سازمان دامپزشکی در حوزه سلامت وزارت بهداشت دیده نشده و نگاه ویژه به این بخش نشده است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان دامپزشکی چهارمحال وبختیاری، محمدرضا صفری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه دامپزشکی این استان در شهرکرد اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه از سوی وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی در حوزه سلامت قرار نگرفته و این در حالی است که این سازمان در سلامت جامعه نقش موثری دارد.

وی افزود: در آستانه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه، مجموعه دامپزشکی کشور امسال نیز خواستار حضور و جایگاهی مشخص در برنامه تحول نظام سلامت کشور به عنوان یکی از زیرساخت های سلامت است چرا که تحقق سلامت یکپارچه جامعه بدون توجه به زیرساخت های سلامت پرهزینه و سخت است.

صفری افزود: نقش پیشگیرانه دامپزشکی در حوزه سلامت به خصوص غذا و بیماری ها باعث کاهش هزینه ها بهداشت و درمان می شود.

به گفته وی، خواسته موکد فعالان دامپزشکی از مجلس، تعریف جایگاه ویژه و مشخصی برای دامپزشکی به عنوان زیرساخت سلامت در برنامه طرح تحول سلامت است.

صفری اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور و به تبع آن دامپزشکی بخش خصوصی با حداقل اعتبار در حال تلاش برای تأمین سلامت و بهداشت جامعه است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: از 183 کشور عضو سازمان جهانی بهداشت دام تنها در سه کشور ایتالیا، اتریش و سنت ماریو سازمان دامپزشکی در وزارت بهداشت قرار دارد و فعالیت 70 درصد سازمان های دامپزشکی جهان با وزارت کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود پنج هزار و 200 مرکز درمانی دامپزشکی، 300 آزمایشگاه، یک هزار و 745 داروخانه، 900 مرکز واکسیناسیون دامپزشکی، 200 شرکت پخش دارو و 170 کارخانه داروی دامی، مکمل و کنستانتره در کشور فعال است .

در این مراسم از پیشکسوتان و فعالان حوزه دامپزشکی در چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

تعداد بازدید : 2108 بار