چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۵۲۱ دوشنبه, 16 آذر 1394

پيام تبريک رئيس سازمان نظام دامپزشکی به مناسبت فرا رسيدن روز دانشجو

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)



دکتر محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در پیامی فرا رسیدن 16 آذرماه و روز دانشجو را به تمامی دانشجویان کشور به‌ویژه دانشجویان رشته دامپزشکی تبریم گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران متن این پیام که برای تمامی دانشکده‌های دامپزشکی در سراسر کشور ارسال شد، بدین شرح است:

باسمه‌تعالی

تا جهان بود، از سر آدم فراز                           کس نبود از راه دانش بی‌نیاز

مردمان بخرد اندر هر زمان                             راه دانش را به‌هر گونه زبان

گرد کردند و گرامی داشتند                             تا به‌سنگ اندر همی بنگاشتند

دانش اندر دل چراغ روشن‌است                     وزهمه بد بر تن تو جوشن‌است

فرا رسیدن شانزدهم آذرماه، «روز دانشجو» را به تمامی دانشجویان دانشکده‌های دامپزشکی سراسر کشور شادباش می‌گویم. روز دانشجو بهانه‌ای است برای ارج نهادن به قشری جوان، فعال و پویا که با توان و انرژی مضاعف با تمام وجود قدم در وادی کسب علم و دانش و تجربه و مهارت گذاشته‌اند. در تمامی طول تاریخ دانشجویی کشور، دانشجویان مبدأ خیزش و جنبش‌های تحول‌آفرین بوده‌اند. در شانزدهم آذرماه سال 1332، سه تن از دانشجویان دانشکده‌ی فنی دانشگاه تهران یعنی شهیدان مهدی شریعت‌رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا در جریان اعتراض به سفر ریچارد نیکسون، معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده امریکا به ایران در راهروهای این دانشکده به شهادت رسیدند و طلایه‌داران جنبش دانشجویی شدند. استکبار ستیزی، استعمار ستیزی، عدالت‌خواهی و حق‌خواهی و پویایی از ویژگی‌های دیرینه‌ی دانشجویان بوده است.

تاریخ پرفراز و نشیب 62 ساله‌ی پس از 16 آذرماه 1332 تاکنون، بیانگر بیداری همیشگی، و بینش و اقدام به‌موقع و به‌هنگام جمعیت دانشجویی بوده است که چه در پیروزی انقلاب اسلامی، و چه در دوران جنگ تحمیلی به خوبی به منصه‌ی ظهور رسیده است. امروزه جنبش دانشجویی کشور در گسترده نمودن مرزهای دانش و بنا نمودن پایه‌های محکم پیشرفت و توسعه‌ی آتی کشور وظیفه‌ای سترگ بر عهده دارد.

دانشجویان دامپزشکی سراسر کشور، به عنوان آینده‌سازان دامپزشکی این مرز و بوم، رسالت تاریخی بزرگی بر عهده خواهند داشت. به یقین آینده‌ی دامپزشکی کشور برای توسعه و ارتقای خود نیاز به همکارانی ساعی، متعهد، مجرب و با اخلاق خواهد داشت که همانند نص صریح سوگندنامه دامپزشکی

از هیچ‌گونه تلاش و کوششی در راه کاهش آلام حیوانات و پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان با رعایت تمامی موازین اخلاق حرفه‌ای و حقوق و رفاه حیوانات دریغ ننمایند.

مدیریت آتی مجموعه‌های دامپزشکی کشور، نیازمند مدیرانی بادانش، خلاق و متعهد خواهد بود که با علم‌آموزی و تجربه‌اندوزی در دوره‌ی دانشجویی خودو دوران پس از دانش آموختگی، تحولی نوین را رقم بزنند و طرحی نو دراندازند.

سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران بر حسب وظایف قانونی خود، تمامی همت و تلاش خود را در راه گسترش و پیشبرد فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در امور دامپزشكی و ارتقای بهداشت عمومی با همکاری مراجع ذی‌صلاح به کار خواهد بست تا آینده‌ی دامپزشکی کشور، آینده‌ای پرافتخار باشد و بدون شک با همراهی، همیاری و پشتیبانی همیشگی اعضای فعلی خویش و اعضای آینده خود- دانشجویان امروز و همکاران فردای ما- دلگرم و امیدوار و با گام‌هایی استوار قدم برخواهد داشت.

به امید فرداهایی بهتر برای دامپزشکی کشور

دکتر محمدرضا صفری

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا

16 آذرماه 1394

تعداد بازدید : 2280 بار