چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۵۰۸ چهارشنبه, 04 آذر 1394

دکتر صفری: با به كارگيری دكتر داروساز انسانی در كارخانه های داروهای دامی مخالفم

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

دکتر صفری: با به كارگيری دكتر داروساز انسانی در كارخانه های داروهای دامی مخالفم

رئیس سازمان نظام دامپزشكی با درخواست سازمان غذا و دارو در زمینه به كارگیری دكتر داروساز انسانی به عنوان مسوول فنی و بهداشتی در كارخانه های داروسازی دامپزشكی و شركت های پخش و توزیع داروهای دامی قاطعانه مخالفت كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، دكتر محمدرضا صفری در واكنش به نامه اخیر دكتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان دامپزشكی کشور كه در آن خواسته شده به استناد ماده (13) آیین نامه بند (ز) ماده (3) قانون سازمان دامپزشكی، دكتر داروساز انسانی، مسوول فنی و بهداشتی كارخانه های داروسازی دامپزشكی و شركت های پخش و توزیع داروهای دامی شود، گفت: دامپزشكی، حوزه تخصصی است و در این حوزه نمی توان از دكتر داروساز انسانی به عنوان مسوول فنی و بهداشتی در كارخانه های داروسازی دامپزشكی استفاده كرد.

صفری افزود: اگر هدف از این نامه، ایجاد حوزه جدید اشتغال برای دكتر داروساز انسانی باشد، باید گفت، هم اكنون حوزه های متنوعی در بخش پزشكی وجود دارد و همكاران داروساز می توانند در آن بخش ها فعالیت كنند.

وی ادامه داد: دامپزشكی، حوزه متفاوتی است و فعالیت در بخش داروهای دامی مستلزم شناخت كامل از حرفه دامپزشكی، درمان دام، بیماری های دام، فیزیولوژی دام و بسیاری از مسایل تخصصی دیگر است و به همین دلیل همكاران دامپزشك كه بیش از 200 واحد از جمله فارموكولوژی در رشته دامپزشكی را گذرانده اند می توانند در حوزه داروهای دامی و به عنوان ناظر فنی و بهداشتی مشغول به فعالیت شوند.

رییس سازمان نظام دامپزشكی كشور در عین حال به قانون موجود نیز اشاره و تصریح كرد: طبق همان قانونی كه سازمان غذا و دارو در نامه خود به آن استناد كرده است، مسوولیت تعیین صلاحت مسئوولان فنی و بهداشتی، تعیین ظرفیت و امتیاز بندی و تعیین حقوق آنها با سازمان دامپزشكی است و ما طبق قانون، فقط اعضای سازمان خودمان را می توانیم تعیین صلاحت و ارزشیابی و برای شان پروانه فعالیت صادر كنیم.

صفری گفت: هر سال نزدیك به 1500 دامپزشك در كشور فارغ‌التحصیل می شوند و در هر واحد، دامپزشك مستقر است و ما با كمبود متخصص روبه رو نیستیم.

تعداد بازدید : 2647 بار

مطالب بیشتر :