چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۴۶۹ چهارشنبه, 15 مهر 1394

نظام دامپزشكی فعال در عرصه‌ی تأمين امنيت غذايی و بهداشت عمومی جامعه

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

دكتر محمدرضا صفری در دیدار با رئیس سازمان جهادكشاورزی خوزستان در اهواز گفت: سازمان نظام دامپزشكی با بیش از 33 هزار عضو، حضوری فعال در زمینه تأمین سلامت آحاد جامعه دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمد رضا سفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در سفری دو روزه به استان خوزستان با برخی از مسئولین و دست اندرکاران حوزه دامپزشکی و کشاورزی این استان دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش دکتر صفری در دیدار با مهندس چنگلوایی رئیس جهاد کشاورزی استان خوزستان نقش نظام دامپزشکی را به عنوان بزرگترین تشکل غیر دولتی در حوزه دامپزشکی کشور مهم توصیف کرد و افزود: امروز این سازمان با بیش از 33 هزار عضو در سراسر کشور، حضوری فعال در عرصه‌ی تأمین امنیت غذایی و بهداشت عمومی جامعه آحاد جامعه دارد.

وی در این راستا نظام دامپزشکی خوزستان را از استان های پیشرو در عملکرد نظام دامپزشكی برشمرد و تصریح نمود: نظام دامپزشكی استان در زمینه‌‍‌‌های مختلف از جمله برگزاری دوره‌های بازآموزی و نوآموزی، همراهی با تشکل‌های صنفی، تعامل و همکاری با اداره کل دامپزشکی استان، ارزشیابی فعالیت‌ها و صدور پروانه‌ها دارای عملكرد قابل قبولی می باشد.

صفری با مهم بر شمردن جایگاه مخاطبین نظام دامپزشكی گفت: منافع اعضای نظام دامپزشكی جدای از منافع مخاطبین این صنف نمی‌باشد و منافع مصرف كننده خصوصاٌ مصرف كننده محصول سالم، منافع تولید كننده و حمایت لازم از تولید كننده بر اساس رعایت حقوق متقابل باید حفظ گردد.

وی از جمله فعالیت‌های نظام دامپزشکی را تعامل و همکاری با مجلس به خصوص ارائه پیشنهادات و نظرهای مشورتی به مرکز پژوهش‌های مجلس برشمرد و افزود: فعالیت‌های نظام دامپزشكی علی رغم ماهیت نظارتی در برگیرنده منافع همه‌ی طرف های ذی نفع با رعایت قوانین می باشد.

مهندس چنگلوایی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از عملکرد شورای نظام دامپزشکی استان خوزستان بر حمایت همه جانبه سازمان جهاد کشاورزی استان برای رفع نیازهای این شورا و پیشبرد اهداف آن تأکید کرد.

شایان ذکر است دکتر تقویانپور رئیس شورای نظام دامپزشکی استان خوزستان، دکتر کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان نیز در این دیدار حضور داشتند.

تعداد بازدید : 1695 بار